Publicitate
Luni, cele două companii au semnat un acord preliminar pentru a începe discuțiile privind fuziunea și au organizat o conferință de presă comună la Tokyo. În cadrul evenimentului, Honda a anunțat și un program de răscumpărare a acțiunilor proprii, în valoare de 7 miliarde de dolari.
Fuziunea ar urma să fie realizată prin crearea unei companii holding, programată să fie listată până în august 2026. Honda va nominaliza majoritatea membrilor Consiliului de Administrație, consolidându-și poziția dominantă în cadrul noii entități.
Mitsubishi Motors Corp, în care Nissan deține o participație de 24,5%, a semnat, de asemenea, un Memorandum de Înțelegere și este posibil să se alăture grupului. Decizia finală este așteptată până la sfârșitul lunii viitoare.
Noua alianță ar putea deveni al treilea cel mai mare producător auto la nivel mondial, în funcție de numărul anual de vehicule vândute, după Toyota și Volkswagen. În contextul provocărilor venite din partea Tesla și a producătorilor chinezi, fuziunea este văzută ca un răspuns strategic. Honda are o capitalizare de piață de peste 40 de miliarde de dolari, iar Nissan este evaluat la aproximativ 10 miliarde de dolari.
Deși se estimează un profit operațional anual de peste 1.000 miliarde de yeni, care ar putea ajunge la 3.000 miliarde de yeni pentru entitatea combinată, directorul general al Honda, Toshihiro Mibe, nu a oferit detalii clare despre modul în care afacerile vor fi integrate pentru a rezolva problemele actuale, cum ar fi eficientizarea producției sau închiderea fabricilor.
„Ambele companii vor rămâne subsidiare deținute integral de compania holding, păstrându-și mărcile distincte”, a declarat Mibe, subliniind că Honda va conduce noua entitate datorită poziției sale mai puternice, în contrast cu Nissan, care se confruntă cu un declin al vânzărilor.
Compania holding va include mărcile Honda, Nissan și divizia de motociclete a Honda.
Directorul general al Nissan, Makoto Uchida, a afirmat că parteneriatul cu Honda nu semnifică renunțarea la planurile de redresare ale companiei. În plus, surse anonime au indicat că Foxconn a purtat recent discuții cu Renault, acționar majoritar al Nissan, în legătură cu un posibil interes pentru preluare.
Acțiunile Nissan au scăzut cu 19% pe Bursa din Tokyo în acest an
O astfel de fuziune ar marca cea mai semnificativă schimbare din industria auto globală de la crearea Stellantis, rezultat al fuziunii Fiat Chrysler și PSA în 2021, într-o tranzacție de 52 de miliarde de dolari. Prin includerea Mitsubishi Motors, noul grup ar putea vinde peste 8 milioane de vehicule anual, depășind grupul sud-coreean Hyundai-Kia.
Atât Honda, cât și Nissan au pierdut teren pe piața chineză, dominată de producători locali precum BYD, care oferă automobile electrice și hibride cu tehnologii avansate. Renault, cel mai mare acționar al Nissan, a declarat că, în principiu, sprijină ideea unei fuziuni între Honda și Nissan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.