Honda este ultimul constructor care decide să reducă producţia de automobile diesel pentru a respecta normele cele mai stricte privind emisiile poluante. Planul constructorului nipon vizează un obiectiv pe teren lung conform căruia automobilele electrice ar urma să reprezinte două treimi din linia sa de produse în anul 2030 faţă de mai puţin de 10% în prezent.
Până în 2020, potrivit ţintelor stabilite de Uniunea Europeană, emisiile de CO2 trebuie reduse la 95 de grame per kilometru pentru 95% din autoturisme faţă de media actuală de 120,5 grame per kilometru, o cifră care a crescut recent ca urmare a preferinţei consumatorilor pentru SUV-uri. Toate automobilele noi din UE trebuie să respecte această ţintă în 2021.
Pentru Honda, scăderea cererii pentru vehiculele cu motoare diesel şi noile standarde mai dure privind emisiile poluante i-ar fi pus sub semnul întrebării viitorul în Europa. În luna februarie a acestui an Honda a anunţat că în 2021 îşi va închide singura uzină din Marea Britanie, o decizie care înseamnă pierderea a 3.500 de locuri de muncă.
Citește și Ford și Volkswagen vor dezvolta un nou vehicul electric
Honda, al treilea mare constructor auto japonez, a precizat că până în 2025 îşi va reduce numărul de modele oferite cu o treime faţă de oferta actuală, o măsură care îi va permite să îşi diminueze costurile globale de producţie cu 10% şi să redirecţioneze economiile realizate astfel spre cercetare şi dezvoltare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.