Hidroelectrica a început de marți, 28 februarie, să emită facturile pentru clienții casnici.
Factura cuprinde de fapt două facturi, respectiv factura curentă și factura din luna iulie 2022.
Cum se poate plăti factura de energie electrică primită de la Hidroelectrica?
1. În aplicația ONLINE a băncii, prin intermediul unui ȘABLON, în care trebuie să completați datele de identificare a plății, menționate în factură
2. La Automatele de plată, așa cum sunt detaliate mai jos
3. Prin scanarea Codului de Bare, la partenerii care au această facilitate
4. Prin DIRECT DEBIT
Mandatul de Direct Debit se poate încheia, fie prin aplicația ONLINE a băncii respective, fie în baza completării și depunerii Mandatului de DIRECT DEBIT la banca al cărui client sunteți și este intrabancar.
CODUL de CLIENT, de forma 9900000001 - începe cu 99 și are 10 cifre - este elementul de identifcare, pe care trebuie să îl treceți în Mandatul de Direct Debit.
Oricine, chiar dacă este sau nu clientul nostru, pe IBAN-ul său, poate încheia Mandat de Direct Debit:
o pentru oricine este client Hidroelectrica
o pentru câți clienți dorește
Un client al Hidroelectrica poate avea un singur Mandat de Direct Debit.
SPEEH Hidroelectrica SA spune în scrisoare trimisă clienților că implementează un nou sistem de facturare și reamintește că termenul de plată al facturilor este de 30 de zile pentru clienții noncasnici și de 45 de zile pentru clienții casnici.
Eșalonarea facturilor
De asemenea, clienții au dreptul să solicite eșalonarea facturilor conform Ordinului ANRE numărul 5 din 2023.
Compania mai informează că, până la data de 31 martie 2023, clienții vor beneficia de măsurile aprobate prin Ordonanța de Urgență nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şipentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, care au ca scop limitarea efectelor creșterii prețurilor la energie electrică.
Pentru consumul realizat în perioada 1 aprilie 2022 - 31 martie 2023, prețul final facturat de către S.P.E.E.H. Hidroelectrica S.A. va fi de:
a) maximum 0,68 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este mai mic sau egal cu 100 KWh;
b) maximum 0,8 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este cuprins între 100 kWh și 300 KWh inclusiv;
c) maximum 1 leu/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților noncasnici.
Prețul final facturat se stabilește ca sumă a următoarelor componente, după caz:
a) componenta de achiziție care include contravaloarea energiei electrice achiziționate/ transferate între activitatea de producție și activitatea de furnizare și contravaloarea estimată a energiei electrice necesar a fi achiziționate din piața pentru ziua următoare/piața intrazilnică;
b) componenta de furnizare de 0,073 lei/kWh;
c) componentele reprezentate de tarifele reglementate/ stabilite conform reglementărilor Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei în vigoare pe perioada de aplicare a prevederilor OUG nr. 27/2022, pentru serviciile prestate de către operatorii rețelelor de distribuție și transport al energiei electrice;
d) componentele reprezentate de TVA, accize, contribuția aferentă schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficiență pe baza cererii de energie termică utilă, contravaloarea certificatelor verzi aferente sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.