Publicitate
Grupul listat la Paris, cunoscut pentru eșarfele sale de mătase și gențile Birkin, a raportat joi că vânzările au crescut cu 11,3% la 3,7 miliarde de euro pe o bază de monedă constantă în cele trei luni până în septembrie, în conformitate cu previziunile de 3,69 miliarde de euro ale analiștilor chestionați de LSEG.
Acțiunile Hermès au crescut cu 2,33%, la 2.109 euro, în ședința de tranzacționare de dimineață, ducând câștigul lor anual la 11%. Cele ale rivalilor LVMH și Kering, proprietarul Gucci, au scăzut cu 14 și, respectiv, 41%, deoarece sectorul a fost pus sub presiune din cauza scăderii cererii din partea consumatorilor, în special în China, notează Financial Times.
Cum reușește Hermes să facă față
Hermès a rezistat încetinirii sectorului mai bine decât rivalii săi, deoarece se adresează celor mai bogați consumatori de lux, cu liste lungi de așteptare pentru cele mai populare genți de mână ale sale, care se pot vinde cu zeci de mii de lire sterline. Cu toate acestea, analiștii au remarcat că unele dintre produsele brandului au avut succes și în rândul consumatorilor aspiraționali.
Creșterea cu 20% a vânzărilor în Europa, cu excepția Franței, care a crescut cu 13%, a fost alimentată de vânzările puternice de textile, articole din piele și parfumuri. Vânzările din Franța au fost afectate de perturbările cauzate de Jocurile Olimpice din această vară, care, cu toate acestea, au fost parțial compensate de vânzările puternice din orașele de coastă.
Eric du Halgouët, vicepreședinte executiv pentru finanțe, a declarat, în cadrul unei teleconferințe cu investitorii, că performanța europeană puternică a fost determinată în principal de turiștii din SUA și Orientul Mijlociu, în timp ce cumpărătorii chinezi au înregistrat o ușoară scădere.
Un punct nevralgic
Cu toate acestea, bijuteriile și ceasurile, care împreună reprezintă aproximativ 40 % din veniturile mărcii, nu au îndeplinit așteptările.
Vânzările de ceasuri, în special, au scăzut cu 18 %, de două ori mai mult decât scăderea de 9 % prevăzută. Du Halgouët a declarat că acest lucru face parte dintr-o traiectorie de normalizare după creșterea puternică din anii anteriori.
În ciuda declinului sectorului, analiștii se așteaptă ca Hermès și grupul italian Prada - care va raporta rezultatele săptămâna viitoare - să iasă în evidență.
Hermès a declarat că își menține previziunile de creștere a veniturilor pe termen mediu, în ciuda obstacolelor geopolitice și a incertitudinilor monetare. Compania a accelerat investițiile în capacitatea sa de producție, marketing și IT, extinzându-și în același timp numărul de angajați și oferind personalului creșteri salariale și un plan de acțiuni gratuite.
O istorie solidă a unei mari case de modă
Hermès s-a remarcat în mod constant în fața marilor săi rivali francezi, inclusiv LVMH, proprietarul Louis Vuitton și Dior, care a suferit de pe urma încetinirii Chinei în al treilea trimestru, și Kering, care se luptă să pună în aplicare o redresare la Gucci.
Citi a declarat într-o notă că „[Hermès] prima de evaluare pare justificată de un model de afaceri mai defensiv, cu o vizibilitate relativ bună asupra creșterii veniturilor, a marjelor, a fluxului de numerar și a profilului randamentelor, în special într-un moment în care sectorul de lux rămâne în afara favorului”.
Marja actuală de 40% a profitului înainte de impozitare și dobânzi pare să fie un bun „proxy” pentru viitor, a adăugat acesta.
LVMH și Kering, între timp, au remarcat, de asemenea, că creșterea vânzărilor în Japonia a încetinit, ca urmare a unui yen puternic care a îndepărtat cumpărătorii străini de acolo - o altă tendință contracarată de Hermès.
„Spre deosebire de colegii săi, Hermès este expusă în principal consumatorilor interni din Japonia și a fost astfel mai puțin afectată de încetinirea turismului chinez”, au declarat analiștii de la Barclays într-o notă.
Kering a avertizat miercuri că profitul său operațional pe întregul an se va reduce aproape la jumătate față de anul trecut, unul dintr-o serie de avertismente privind profitul pe parcursul anului 2024 care au afectat și acțiunile grupului.
Vânzările Gucci au scăzut cu 25% în trimestrul al treilea, iar Kering nu a oferit nicio previziune pentru 2025 cu privire la momentul în care o îmbunătățire s-ar putea materializa semnificativ. Acțiunile Kering au crescut cu 1,6% la începutul ședinței de tranzacționare de la Paris din această zi.
„Sectorul, și Kering în primul rând, este sfâșiat între două forțe puternice: pe de o parte, vedem - ca aseară pentru Kering - o tranzacționare curentă slabă”, a declarat analistul Luca Solca de la Bernstein. „Pe de altă parte, acțiunile Fed și ale autorităților chineze anticipează un mediu mai favorabil”.
Cu toate acestea, el a avertizat că există „probleme specifice companiei și mărcii cu care se confruntă Kering”.
Translated with DeepL.com (free version)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.