Hermès încalcă legislația antitrust prin condiționarea clienților în a cumpăra un articol pentru a putea achiziționa altul, susțin cei doi reclamanți din California în procesul federal de acțiune colectivă depus marți la San Francisco, conform Reuters.
Asociații de vânzări ai companiei sunt la originea acestei scheme, împingând clienții să cumpere pantofi, eșarfe, bijuterii și alte articole pentru a li se da ocazia de a cumpăra un Birkin, se arată în proces.
Procesul numește gențile Birkin, considerate de mult timp un simbol al statutului, o "icoană a modei".
Consumatorii nu pot cumpăra un Birkin online de la Hermes, iar gențile din piele, care sunt lucrate manual și pot costa mii de dolari fiecare, nu sunt expuse spre vânzare în magazinele de retail ale companiei, potrivit procesului.
"În mod obișnuit, doar acelor consumatori care sunt considerați demni de a cumpăra o geantă Birkin li se va arăta un exemplar (într-o cameră privată)", arată documentele.
Asociații de vânzări Hermès nu primesc comisioane pentru vânzările de genți Birkin și sunt instruiți să folosească gențile "ca o modalitate de a constrânge consumatorii să cumpere produse auxiliare", potrivit plângerii.
În procesul se solicită o acțiune colectivă pentru mii de consumatori americani care au cumpărat produse Hermès sau cărora li s-a cerut să cumpere alte produse pentru a achiziționa un Birkin.
Hermes operează aproximativ 43 de magazine în Statele Unite, inclusiv opt în California.
Reclamanții solicită despăgubiri bănești nespecificate și un ordin judecătoresc care să interzică practicile pretins anticoncurențiale ale Hermès.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.