CEO-ul Heineken, Dolf van den Brink, a subliniat că slăbiciunea pieței nu este limitată doar la China. El a remarcat, de asemenea, că piețele cheie din SUA și Europa prezintă semne de slăbiciune, ceea ce întunecă perspectivele companiei în aceste regiuni.
Acțiunile Heineken au suferit o scădere semnificativă, reflectând îngrijorările investitorilor legate de aceste piețe esențiale.
Heineken NV a anunțat o depreciere de 874 de milioane de euro a participației sale la cel mai mare producător de bere din China, China Resources Beer Holdings Co., pe fondul presiunilor asupra cheltuielilor de consum din această piață, dar și din SUA și Europa. Evaluarea participației sale a scăzut din cauza îngrijorărilor privind cererea din China, influențând negativ prețul acțiunilor.
Acțiunile Heineken au scăzut cu până la 7,4% în Amsterdam și au înregistrat o scădere de 7,3% în ultimele 12 luni. De asemenea, volumul de bere a crescut organic cu 2,1% în primul semestru, sub estimarea Bloomberg de 3,7%, determinând compania să reducă previziunile pentru profitul operațional anual.
Citește și: Încălzirea globală nu-i ajută pe producătorii de bere și de înghețată. Din contră
În 2018, Heineken a achiziționat o participație de 40% în China Resources Beer pentru 3,1 miliarde de dolari, în încercarea de a-și extinde prezența pe piața chineză. Însă, dificultățile economice post-pandemie și criza imobiliară din China au afectat consumul, afectând și alte companii europene.
CEO-ul Heineken, Dolf van den Brink, a descris deprecierea ca pe o „ajustare tehnică”, subliniind că nu reflectă performanța reală a companiei. El a menționat și slăbiciunea pieței americane și precauțiile legate de sentimentele consumatorilor din America de Nord și Europa.
Heineken estimează acum o creștere a profitului operațional anual între 4% și 8%, revizuindu-și previziunile anterioare. Analiștii de la RBC au remarcat că rezultatele companiei au fost sub așteptări, în special în Europa, unde concurența și vremea nefavorabilă au influențat negativ performanțele.
Van den Brink a declarat că evenimentele sportive din iunie și iulie nu au reușit să crească volumul de bere așa cum se aștepta, din cauza vremii nefavorabile. În a doua jumătate a anului, Heineken va intensifica investițiile în marketing pe piețele cheie, bazându-se pe popularitatea berilor premium și a berii fără alcool Heineken 0.0.
Compania își menține, de asemenea, angajamentul față de Nigeria, în ciuda inflației și crizei valutare, spre deosebire de rivalul său, Diageo Plc, care își vinde participația la Guinness Nigeria. Heineken consideră că ar fi imprudent să renunțe la investițiile sale semnificative în această țară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.