Vânzările H&M au scăzut cu 4%, cu 1% mai mult față de așteptările analiștilor, arată Reuters. Totodată, Inditex a raportat miercuri o creștere de 15% a vânzărilor în perioada ianuarie – octombrie.
Cu toate acestea, cifra H&M a reprezentat o îmbunătățire față de scăderea de 10% pe care compania a estimat-o pentru luna septembrie, când vremea a afectat vânzările colecțiilor de toamnă/iarnă din întregul sector.
Scăderea trimestrială de 4% reflectă probabil o revenire la o vreme mai rece în octombrie și noiembrie, au declarat analiștii Jefferies. Acțiunile H&M au suferit puține modificări la începutul ședinței de tranzacționare.
Al doilea mare retailer de modă listat la bursă, după Inditex, H&M și-a prioritizat marja de profit în detrimentul vânzărilor, urmărind să vândă produse mai scumpe și să facă mai puține reduceri, în timp ce se străduiește să atingă o marjă operațională de 10% în 2024.
Totuși, acțiunile H&M au depășit Inditex în acest an, înregistrând o creștere de aproximativ 56%, deoarece investitorii au pariat pe capacitatea companiei de a-și reveni după ce inflația i-a afectat profitabilitatea.
H&M a crescut prețurile mai lent decât Zara, deoarece baza sa de clienți este, în medie, mai sensibilă la preț.
Dar anul acesta, creșterile de prețuri au ajutat-o să își majoreze marja operațională la 5,9% pentru primele nouă luni ale exercițiului financiar, de la 3,9% în aceeași perioadă a anului trecut.
Vânzările nete pentru trimestru au rămas aproximativ neschimbate, la 62,6 miliarde de coroane suedeze (6,10 miliarde de dolari), față de o prognoză medie de 63,2 miliarde de coroane. H&M urmează să publice rezultatele pentru întregul an pe 31 ianuarie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.