Guvernul german a blocat miercuri vânzarea planificată a diviziei de turbine cu gaz a MAN Energy Solutions, filiala Volkswagen, către o companie chineză, au declarat două surse guvernamentale, conform Reuters.
Decizia vine în contextul în care Germania și Uniunea Europeană încearcă să reducă riscurile generate de legăturile economice cu China.
MAN Energy Solutions a declarat în septembrie anul trecut că guvernul german va analiza mai atent vânzarea planificată către compania chineză de stat CSIC Longjiang GH Gas Turbine Co (GHGT), care a fost anunțată pentru prima dată în iunie 2023 la un preț nedivulgat.
GHGT aparține companiei China State Shipbuilding Corporation (CSSC), care domină industria chineză a construcțiilor navale.
MAN Energy Solutions va reduce dezvoltarea și producția de turbine cu gaz ca urmare a blocării vânzării, a declarat o sursă, adăugând că grupul va păstra afacerea profitabilă de servicii pentru turbine.
Ministerul Economiei din Germania are dreptul de a revizui și de a bloca tranzacțiile în ceea ce privește implicațiile companiilor private în securitatea națională.
Abordare opusă a Germaniei, în domeniul auto
În schimb, în ceea ce privește taxele pe care UE vrea să le impună pe termen lung Chinei asupra importurilor de mașini electrice, Berlinul nu se împotrivește atât de vehement acestei măsuri, având în vedere că taxele vizează anumite mărci locale a căror producție se găsește de asemenea, în China, loc în care vânzările mărcilor germane auto sporesc.
Alături de companiile chineze, mai mulți constructori auto europeni care produc componente pentru vehiculele electrice în China sunt, de asemenea, afectați de noile tarife, dintre care cei mai mari sunt Dacia și BMW, scrie Euractiv.com.
Conform rezultatelor anchetei Comisiei, acestea se vor confrunta cu o taxă de import suplimentară de 21%, în timp ce liderul pieței chineze de vehicule electrice, BYD ("Build Your Dreams"), se va confrunta doar cu o taxă de 17,4%, deoarece compania a putut demonstra, în timpul anchetei UE, accesarea unui nivel mai scăzut de subvenții acordate de statul chinez.
Compania chineză de stat SAIC - un partener al grupului german Volkswagen - se va confrunta cu cea mai ridicată taxă suplimentară de 38,1 %. Cu toate acestea, oficialii Comisiei au subliniat rapid, după anunțul inițial din 12 iunie, că societatea mixtă SAIC-Volkswagen nu este în prezent direct afectată, deoarece nu produce pentru piața UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.