Guvernul modifică legislaţia în domeniul achizițiilor publice pentru a scăpa de infringement

Mihai Ciobanu |
Data actualizării: | Data publicării:
Palatul Victoria
Palatul Victoria

Pe agenda şedinţei de joi a Guvernului se află o ordonanță de urgență pentru modificarea și abrogarea unor prevederi din acte normative în domeniul achizițiilor publice și achizițiilor sectoriale.

Inițiativa Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, în scopul conformării de urgență la Scrisoarea de punere în întârziere transmisă de Comisia Europeană din data de 18.10.2023 privind neconformitatea legislației românești privind achizițiile publice/sectoriale cu legislația europeană în domeniul achizițiilor publice și sectoriale.

Directiva nr. 24/2014/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile publice şi de abrogare a Directivei 2004/18/CE și Directiva nr. 25/2014/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CE sunt tranpuse la nivel național prin Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, respectiv Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale.

Prin scrisoarea de punere în întârziere, Comisia Europeană a declanșat împotriva României o procedură de infringement (cauza 2023/2114) având drept obiect neîndeplinirea unor obligații ce îi revin în temeiul Directivei 2014/24/UE privind achiziţiile publice și Directivei 2014/25/UE privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale.

Comisia Europeană consideră că România nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul art. 34 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), Regulamentului (UE) 1308/2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 şi (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului, art. 18, art. 26 alin. (6) și art. 32 alin. (2) lit. d) din Directiva 2014/24/UE și art. 44 alin. (5) și art. 50 lit. d) din Directiva 2014/25/UE, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

 

Documentul care conţine toate modificările poate fi consultat aici.

 

Neconformarea de urgență a legislației naționale cu cea unională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, va conduce la suportatrea de către autoritățile contractante a creanțelor bugetare rezultate din corecțiile financiare aplicate pentru neregulile constatate în desfașurarea procedurilor de achiziții, ca urmarea a aplicării unor prevederi interne ce contravin legislației europene, se mai arată în document.

 

Astfel, având în vedere necesitatea prevenirii aplicării de către autoritățile/entitățile contractante a unor prevederi interne ce contravin legislației
europene în materia achizițiilor publice și sectoriale, ce ar conduce la suportarea de către statul român a unor corecții financiare aplicate pentru nereguli constatate în desfășurarea procedurilor de achiziții publice/sectoriale de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, sunt necesare măsuri imediate pentru asigurarea conformității legislației naționale cu cerințele din legislația UE.

De asemenea, în cazul neadoptării rapide a unor astfel de măsuri, consecinţa majoră în acest caz o reprezintă întârzierea/punerea în întârziere a unor proiecte de investiţii, cu impact social şi economic la nivel naţional sau local, explică Executivul.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9769
USD
Azi 4.717
Diferența 0.0060
Zi precendentă 4.711
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.7170 RON
GBP flag1 GBP = 5.9713 RON
CHF flag1 CHF = 5.3244 RON
AUD flag1 AUD = 3.0679 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3713 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4268 RON
SEK flag1 SEK = 0.4290 RON
XAU flag1 XAU = 397.9899 RON
Monede Crypto
1 BTC = 459151.51RON
1 ETH = 14691.66RON
1 LTC = 420.10RON
1 XRP = 5.24RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.67%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17194.060.30%
BET-BK3208.490.26%
BET-EF922.960.28%
BET-FI60291.900.51%
BET-NG1208.540.07%
BET-TR37921.170.30%
BET-TRN36858.930.30%
BET-XT1476.690.24%
BET-XT-TR3201.500.24%
BET-XT-TRN3118.440.24%
BETAeRO926.050.03%
BETPlus2544.360.27%
RTL38046.550.29%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel