Guvernul modifică legislaţia în domeniul achizițiilor publice pentru a scăpa de infringement

Mihai Ciobanu |
Data actualizării: | Data publicării:
Palatul Victoria
Palatul Victoria

Pe agenda şedinţei de joi a Guvernului se află o ordonanță de urgență pentru modificarea și abrogarea unor prevederi din acte normative în domeniul achizițiilor publice și achizițiilor sectoriale.

Inițiativa Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, în scopul conformării de urgență la Scrisoarea de punere în întârziere transmisă de Comisia Europeană din data de 18.10.2023 privind neconformitatea legislației românești privind achizițiile publice/sectoriale cu legislația europeană în domeniul achizițiilor publice și sectoriale.

Directiva nr. 24/2014/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile publice şi de abrogare a Directivei 2004/18/CE și Directiva nr. 25/2014/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CE sunt tranpuse la nivel național prin Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, respectiv Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale.

Prin scrisoarea de punere în întârziere, Comisia Europeană a declanșat împotriva României o procedură de infringement (cauza 2023/2114) având drept obiect neîndeplinirea unor obligații ce îi revin în temeiul Directivei 2014/24/UE privind achiziţiile publice și Directivei 2014/25/UE privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale.

Comisia Europeană consideră că România nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul art. 34 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), Regulamentului (UE) 1308/2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 şi (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului, art. 18, art. 26 alin. (6) și art. 32 alin. (2) lit. d) din Directiva 2014/24/UE și art. 44 alin. (5) și art. 50 lit. d) din Directiva 2014/25/UE, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

 

Documentul care conţine toate modificările poate fi consultat aici.

 

Neconformarea de urgență a legislației naționale cu cea unională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, va conduce la suportatrea de către autoritățile contractante a creanțelor bugetare rezultate din corecțiile financiare aplicate pentru neregulile constatate în desfașurarea procedurilor de achiziții, ca urmarea a aplicării unor prevederi interne ce contravin legislației europene, se mai arată în document.

 

Astfel, având în vedere necesitatea prevenirii aplicării de către autoritățile/entitățile contractante a unor prevederi interne ce contravin legislației
europene în materia achizițiilor publice și sectoriale, ce ar conduce la suportarea de către statul român a unor corecții financiare aplicate pentru nereguli constatate în desfășurarea procedurilor de achiziții publice/sectoriale de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, sunt necesare măsuri imediate pentru asigurarea conformității legislației naționale cu cerințele din legislația UE.

De asemenea, în cazul neadoptării rapide a unor astfel de măsuri, consecinţa majoră în acest caz o reprezintă întârzierea/punerea în întârziere a unor proiecte de investiţii, cu impact social şi economic la nivel naţional sau local, explică Executivul.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9769
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9769
USD
Azi 4.817
Diferența -0.0425
Zi precendentă 4.8595
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9769 RON
USD flag1 USD = 4.8170 RON
GBP flag1 GBP = 5.9829 RON
CHF flag1 CHF = 5.3005 RON
AUD flag1 AUD = 2.9916 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3400 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4250 RON
SEK flag1 SEK = 0.4361 RON
XAU flag1 XAU = 435.8564 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470298.31RON
1 ETH = 13273.48RON
1 LTC = 493.26RON
1 XRP = 12.05RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16965.310.00%
BET-BK3179.390.00%
BET-EF922.530.11%
BET-FI62312.79-1.01%
BET-NG1228.370.11%
BET-TR37411.340.00%
BET-TRN36363.730.00%
BET-XT1461.91-0.13%
BET-XT-TR3169.09-0.13%
BET-XT-TRN3086.90-0.13%
BETAeRO883.220.21%
BETPlus2506.41-0.03%
RTL37827.540.02%

Opinii

Dumitru Chisăliță

ANRE riscă să blocheze piața energiei. Chisăliță: Se impune o analiză

Președintele Asociației Energia Inteligentă,...

Paul Krugman / FOTO: Freepik

Paul Krugman: De ce economia Europei se poticnește

De ce economia europeană este mai puțin...

Profesorul de economie Mircea Coșea

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel