Strategia are ca scop stabilirea obiectivelor specifice și a direcțiilor de acțiune cu orizont 2030, în vederea îmbunătățirii nivelului de educație financiară în rândul elevilor, studenților, adulților și operatorilor economici din România, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Cadrul actual pentru educație financiară în școlile din România permite realizarea educației economico-financiare la nivelul învățământului preuniversitar, atât sub forma educaţiei formale–curriculare, cât și a educaţiei non-formale–extracurriculare. Transpunerea coerentă și organizată a elementelor existente, deja, privind educația financiară într-o strategie națională reprezintă o soluție validată de practica europeană și internațională, pentru impulsionarea creșterii gradului de educație financiară în rândul populației din România.
Măsuri propuse în prezenta Strategie au început a fi implementate anterior anului 2024. Strategia asigură abordări coordonate, unitare și sistematice a problematicii educației financiare pe termen lung, îmbunătățind eficiența acțiunilor și a proiectelor de educație financiară din România.
În scopul creşterii educaţiei financiare prin implementarea de politici şi reforme care să ofere rezilienţă economiei şi să modernizeze România, abordarea strategică la nivel național a educației financiare este subiacentă Strategiei naționale pentru dezvoltarea durabilă a României 2030, adoptată de Guvernul României în 2018.
Implementarea SNEF urmărește educarea populației pentru adoptarea unor decizii financiare mai informate și responsabile, care să conducă la creșterea bunăstării personale și a familiei. Pentru îmbunătățirea gradului de educație financiară la nivelul întregii populații este necesară o viziune unitară la nivel de instituții cheie în domeniul financiar, astfel încât să fie dezvoltată și implementată pe termen mediu și lung o strategie, aceasta având următoarele obiective majore:
1.Creșterea gradului de educație financiară prin formarea de competențe în domeniul educației financiare, în rândul copiilor și adolescenților și pregătirea lor pentru a deveni consumatori informați de produse, instrumente și servicii financiare.
2.Îmbunătățirea cunoștințelor și a abilităților populației adulte de a planifica finanțele proprii, de a economisi, de a fi consumatori informați privind utilizarea corespunzătoare a serviciilor și produselor financiare și de a-și îndeplini obligațiile fiscale.
3.Creșterea accesului operatorilor economici la noțiuni și informații financiare în scopul întăririi disciplinei financiare a acestora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.