Pentru a sprijini primarii din întreaga țară și comunitățile pe care aceștia le deservesc, la rectificarea bugetară am suplimentat sumele defalcate din Taxa pe Valoarea Adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale cu 1,27 miliarde lei, a anunţat Marcel Boloş.
"Astfel, primarii să poată compensa datoriile către furnizori cu datoriile furnizorilor la bugetul de stat sau asigurări sociale. Ei bine, s-a publicat ordinul și de acum comunele, orașele, municipiile și județele pot să-și gestioneze mai ușor datoriile, fără să blocheze proiectele sau serviciile de care depind cetățenii.
Este o măsură pe care am promis-o în urma unei discuții cu AOR - Asociația Orașelor din România, pentru a stimula activitatea autorităților locale, care în loc să se ajungă la blocaje și acumularea de datorii, să deblocheze fluxurile financiare și să susțină activitatea economică la nivel local.
Măsura se aplică inclusiv instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local și a spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale.
Este o soluție care simplifică lucrurile, deblochează fonduri și permite ca banii să fie folosiți acolo unde este nevoie, fără întârzieri inutile. Primăriile vor putea acționa rapid, iar furnizorii vor fi siguri că își recuperează banii. În final, câștigă întreaga comunitate", a mai explicat ministrul Finanţelor.
Ce prevede documentul
În vederea alocării sumelor prevăzute la art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, denumită în continuare ordonanță de urgență, unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale depun la direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice în a căror rază teritorială își au sediul, până la data de 15 noiembrie 2024 inclusiv, Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale din suma aprobată la art. 17 alin. (1) din ordonanța de urgență, denumită în continuare cerere, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)—(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024.
(2) Cererea trebuie să cuprindă suma care se solicită pentru achitarea obligațiilor de plată prevăzute la art. 17 alin. (3) din ordonanța de urgență.
(3) Cererea se depune însoțită de următoarele documente:
a) Situația obligațiilor de plată către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări și/sau către furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat și către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, prevăzute la art. 17 alin. (3) din ordonanța de urgență, denumită în continuare situația obligațiilor de plată, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024;
b) certificatele de atestare fiscală ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale/instituțiilor publice finanțate integral din bugetul local/furnizorilor de bunuri, servicii și lucrări/furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat/furnizorilor de bunuri, servicii și lucrări care au de încasat sume restante de la furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat, după caz, emise de organele fiscale centrale, pentru care se solicită
stingerea obligațiilor fiscale ale acestora către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, prevăzute la alin. (5);
c) acordurile încheiate pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 17 alin. (4) lit. a) și b) din ordonanța de urgență, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6a la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024, și/sau acorduri încheiate pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 17 alin. (4) lit. c) din ordonanța de urgență, întocmite potrivit modelului prevăzut în
anexa nr. 6b la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024, denumite în continuare acorduri;
d) copie certificată de administratorul judiciar a procesului verbal al adunării creditorilor, în care să fie consemnată hotărârea creditorilor, definitivă prin necontestare, adoptată cu votul favorabil manifestat expres al titularilor majorității, prin valoarea creanțelor prezente cu drept de vot, în cazul furnizorilor prevăzuți la lit. a) care se află în procedura insolvenței și au un plan de reorganizare aprobat. Din acest proces-verbal trebuie să rezulte acordul creditorilor ca administratorul judiciar să întreprindă demersurile necesare pentru a beneficia de mecanismul de stingere a obligațiilor fiscale prevăzut de art. 17 alin. (4) din ordonanța de urgență și să semneze acordurile prevăzute la lit. c) și sumele astfel obținute să fie folosite în mod exclusiv pentru plata obligațiilor fiscale care au fost înscrise la masa credală, fără ca aceste sume să fie distribuite conform ordinii prevăzute de procedura insolvenței.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.