Proprietarul Dacia a precizat că i s-a ordonat să depună o cauţiune de 20 de milioane de euro, din care 18 milioane de euro pentru plata eventualelor amenzi şi despăgubiri, şi de asemenea să ofere o garanţie bancară de 60 de milioane de euro, pentru eventuale prejudicii.
Renault a contestat acuzaţia şi susţine că "toate vehiculele au fost omologate întotdeauna cu legile şi reglementările în vigoare la acea dată".
OMV vinde active pentru a obţine 301 milioane de euro
La finele lui 2020, justiţia europeană a deschis calea pentru demararea procedurilor judiciare în Franţa împotriva constructorilor de automobile implicaţi în scandalul 'dieselgate', după ce a confirmat ilegalitatea unui program software utilizat de constructorul german Volkswagen pentru a falsifica rezultatele testelor antipoluare.
Acest scandal, care a declanşat acţiuni în justiţie în numeroase ţări, a costat grupul Volkswagen aproximativ 30 de miliarde de euro, în principal în SUA, unde grupul german s-a recunoscut vinovat de fraudă în 2017. Anterior, Volkswagen a provocat un şoc în toamna lui 2015 când a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule diesel cu un program software capabil să falsifice emisiile poluante.
În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.