Datorită tensiunilor geopolitice, combinate cu volatilitatea climatului macroeconomic și industrial, totul pe fondul unor politici fiscale și guvernamentale incerte, profitul înainte de impozitare al grupului petrolier ungar MOL a înregistrat o scădere cu 36% în 2023, ajungând la 1,936 miliarde de dolari, conform informațiilor furnizate vineri de companie, care desfășoară activități și în România.
Într-un comunicat de presă, MOL a indicat că rezultatul său operațional CCS EBITDA pentru 2023 a fost de 3,1 miliarde de dolari, în scădere cu 34% față de anul anterior, dar depășind ținta anuală de 2,8 miliarde de dolari. Cu o gestionare prudentă și echilibrată a cheltuielilor de capital și o generare solidă a fluxului de numerar, fluxul de numerar liber simplificat a înregistrat o creștere la 1,678 miliarde de dolari.
"Având în vedere circumstanțele externe excepționale și dificile, scăderea profitului nostru înainte de impozitare în 2023 nu reprezintă o surpriză. A fost un an marcat de tensiuni geopolitice, macroeconomice și industriale, în care mediul de reglementare și politicile fiscale au continuat să ne pună sub o presiune semnificativă suplimentară. În ciuda acestor provocări, am avut un an solid și am obținut performanțe interne mai bune decât ne-am așteptat. Eficiența operațională, eforturile noastre de eficientizare a costurilor și politica noastră de investiții prudente au reușit să compenseze impactul mediului extern", a declarat Zsolt Hernadi, președintele director general al MOL.
Pentru anul 2024, MOL estimează că va atinge un profit înainte de impozitare de aproximativ 1,6 miliarde de dolari și un nivel al EBITDA de aproximativ trei miliarde de dolari.
Grupul MOL este o companie internațională integrată în domeniul petrolului, gazelor naturale, petrochimiei și retailului, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, cu o forță de muncă de 25.000 de angajați și cu o experiență de peste 100 de ani în industrie. Grupul controlează trei rafinării și două unități petrochimice, având o prezență puternică în lanțul de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania operează, de asemenea, o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.