Decizia vine în condiţiile în care industria auto se confruntă cu o supracapacitate de producţie şi cu reducerea semnificativă a cererii de maşini noi pe plan global. Daimler produce la Hambach vehicule Smart electrice şi cu motoare cu combustie internă, iar în 2017 au fost fabricate aici peste 80.000 de maşini. La această uzină lucrează aproximativ 1.600 de angajaţi.
Anul trecut, grupul german a anunţat încheierea unei alianţe cu Geely (care deţine din 2018 o participaţie de 9,69% în Daimler), pentru a produce împreună în China, începând din anul 2022, următoarea generaţie de automobile marca Smart.
"Efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19) asupra economiei schimbă condiţiile şi cadrul actual. În acest context, ne optimizăm reţeaua globală de producţie", a afirmat directorul general al Daimler, Ola Kallenius. Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a cerut Daimler să-şi reconsidere planurile de vânzare a fabricii din Hambach.
Citește și BMW, eforturi disperate pentru reducerea pierderilor
"Sper că viitorul acestei unităţi moderne, care a ales tranziţia ecologică, în special prin producerea de vehicule electrice, va fi asigurat", a afirmat oficialul francez. Acesta a adăugat: "Daimler trebuie să menţină toate opţiunile deschise, inclusiv păstrarea fabricii". Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.