Interesul confirmat în scris de potenţialii investitori va fi urmat de o invitaţie de a depune o ofertă neangajantă. În România, CEZ vizează vânzarea a şapte companii şi păstrarea celor cu activităţi din domeniul serviciilor moderne de energie (ESCO) şi de trading. Aceşti paşi sunt în conformitate cu noua strategie aprobată anterior de compania-mamă.
CEZ a inclus şapte companii româneşti în testarea de piaţă (Distribuţie Energie Oltenia, Ovidiu Development, Tomis Team, MW Team Invest, CEZ Vânzare, TMK Hydroenergy Power şi CEZ România). Potenţialii investitorii îşi pot exprimă interesul atât pentru întregul grup de companii menţionate, cât şi în mod individual pentru oricare dintre companii.
Testarea interesului de piaţă este realizată în mod exclusiv pentru CEZ de banca de investiţii Societe Generale. Potenţialii investitorii vor găsi instrucţiuni pentru trimiterea intenţiilor pe site-ul web CEZ (www.cez.cz).
Citește și CEZ: Nu ne grăbim să vindem activele din România
Procesul de transfer al activelor din România se derulează în conformitate cu nouă strategie a companiei-mama, aprobată în luna iunie a acestui an. Aceasta prevede transferul treptat al activelor din Bulgaria, România, Turcia şi parţial şi din Polonia. Fac excepţie companiile axate pe domeniul serviciilor moderne de energie (ESCO), pe care CEZ doreşte să le dezvolte mai departe acasă şi în străinătate.
Grupul CEZ a intrat pe piaţă energetică din România în 2005, odată cu achiziţia unei companii de distribuţie. Activele româneşti au generat de la început EBITDA pozitiv şi contribuie în mod regulat la dividendele Grupului CEZ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.