Veniturile anuale ale Grupului BRD au atins 3,83 miliarde de lei, faţă de 3,46 miliarde de lei în 2022, în creştere cu 10,8%, volumele mai mari şi ratele ridicate ale dobânzilor de piaţă fiind principalele motoare de creştere. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 15% la nivel anual.
Cheltuielile operaţionale au crescut cu 8,6% în 2023 faţă de 2022. Dinamica cheltuielilor de personal (+7,1% an/an faţă de 2022, la 963 milioane lei) reflectă ajustările salariilor şi ale altor beneficii în cadrul contractului colectiv de muncă.
Veniturile operaţionale brute au atins 1,94 miliarde de lei (+13,1% faţă de 2022), iar raportul cost/venit s-a îmbunătăţit pe fondul efectului favorabil al veniturilor (49,4% în 2023 faţă de 50,4% în 2022).
Pe parcursul anului 2023, calitatea activelor a continuat să se îmbunătăţească, rata creditelor neperformante (non-performing loans - NPL - n.r.) scăzând sub 2% (1,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 2,6% la sfârşitul anului 2022), în timp ce rata de acoperire a NPL a rămas confortabilă (75,9% la sfârşitul anului 2023, faţă de 76,5% la sfârşitul anului 2023, la nivelul Băncii).
Poziţia de capital a BRD este solidă, cu o rată de adecvare a capitalului de 21,5% în decembrie 2023 (la nivel individual, cu fonduri proprii incluzând 40% din profitul aferent S1 2023, încorporare în avans deja aprobată de BNR), subliniază comunicatul citat.
Având în vedere rezultatele anului, precum şi traiectoria estimată a adecvării capitalului, Consiliul de Administraţie al BRD a decis să propună un dividend corespunzător unei rate de distribuire de 60% din profitul net al Băncii aferent anului 2023 (dividend brut de 1,4070 lei/ acţiune), sub rezerva votului favorabil al Adunării Generale Anuale a Acţionarilor din 25 aprilie 2024.
Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, au înregistrat o creştere de două cifre, +12,8% faţă de finalul anului 2022, prin contribuţia puternică a segmentelor retail şi corporate.
Pe partea de retail (soldul creditelor nete este în creştere cu 6,7% an/an la finalul anului 2023), BRD a înregistrat un nivel record de 7,7 miliarde lei de credite noi acordate persoanelor fizice în 2023 şi, de asemenea, cel mai bun an pentru creditele noi de consum, cu o creştere de 20% an/an. Acordând 1 din 7 credite pentru persoane fizice în sold pe piaţă, BRD şi-a consolidat poziţia pe acest segment. Creditele nete acordate clienţilor companii mici au contribuit, de asemenea, la creştere, consemnând un avans de +46,4% an/an la sfârşitul anului 2023.
"Catalizator remarcabil al creşterii, împrumuturile acordate companiilor au avansat cu 23%, evoluţie bazată atât pe contribuţia puternică a segmentului IMM, cât şi pe cea a clienţilor companii mari. În plus, am continuat să progresăm în direcţia obiectivului strategic de finanţare sustenabilă de 1 miliard de euro până la sfârşitul anului 2025, adăugând în 2023 volume de 2,3 miliarde lei. Cu o sumă cumulată de 800 milioane euro finanţări sustenabile, ne aşteptăm să atingem în avans acest obiectiv. Îmbunătăţirea experienţei digitale a clienţilor rămâne o prioritate pe agenda noastră. Oferta digitală a BRD a fost extinsă cu produse de investiţii accesibile 100% online. Avem acum peste 1,4 milioane de utilizatori ai aplicaţiei mobile YouBRD, în creştere cu 33% faţă de 2022", a declarat Maria Rousseva, CEO-ul BRD Groupe Societe Generale.
BRD - Groupe Societe Generale operează o reţea de 423 de unităţi. Activele totale ale băncii se ridicau, la sfârşitul lunii decembrie 2023, la 81,4 miliarde lei. BRD face parte din Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.