Potrivit companiei Saab, scopul proiectului este de a testa modul în care imprimarea 3D a pieselor poate fi utilizată pentru repararea daunelor aeronavelor, survenite pe câmpul de luptă.
În zborul de test, care a avut loc vineri în Suedia, avionul multi-rol Gripen a fost echipat cu o componentă care a fost imprimată 3D fiind utilizat un polimer numit PA2200. Acest nou proces este încă un pas către piesele de schimb imprimate 3D, care să fie folosite pentru reparații rapide la avioanele de vânătoare ce au suferit daune în timpul misiunilor.
Deoarece nu exista un model computerizat 3D al piesei originale, aceasta a fost detașată din fuzelajul aeronavei și scanată 3D.
„Rezultatele inspecției post-zbor a piesei au fost foarte pozitive, zborul neafectând structura materialului. Potențialul acestei tehnici rezidă în faptul că personalul de întreținere din teren are acces rapid la piese de schimb fără să 'canibalizeze' alte avioane defecte pentru piesele lor. Acest lucru reduce, de asemenea, timpul operațional pierdut în reparații ”, spune Håkan Stake, manager de contract pentru Gripen C/D și manager al proiectului.
Citește și: ANRE. Câți consumatori au schimbat furnizorul de energie
Această etapă este ultimul pas în încercarea Saab de a folosi noua tehnică de producere a componentelor prin metoda imprimării 3D.
Următorul pas pentru Håkan Stake și echipa sa este să se uite la materiale alternative la PA2200, care sunt, de asemenea, flexibile și care pot rezista frigului la altitudini mari. De asemenea, vor progresa o soluție pentru containere, astfel încât echipamentele de imprimare să poată fi luate în desfășurare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.