Publicitate
"În cadrul şedinţei de Guvern de astăzi am modificat legea achiziţiilor publice şi a procedurilor de eliberare a avizelor. (...) Prin aceste măsuri pe care le-am adoptat astăzi, consider că au fost înlăturate o bună parte din principalele motive pentru întârzierea şi blocarea proiectelor", a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a menţionat că pentru faza de licitaţie, a fost introdusă obligaţia ajustării preţurilor pentru contractele cu o durată mai mare de şase luni.
"În primul rând, modificările se referă la faza de licitaţie: eliminăm blocarea contractelor în faza de implementare din cauza creşterii preţurilor. Cum? Introducem obligaţia ajustării preţurilor pentru contractele cu o durată mai mare de şase luni, în funcţie de evoluţia preţurilor în piaţă, în baza unei formule bine determinate. Eliminăm tot acel tăvălug al contestaţiilor nejustificate. Cum? Autoritatea va deţine în mod obligatoriu cauţiunile firmelor care pierd aceste contestaţii", a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a explicat că la faza de implementare a proiectelor a fost introdusă emiterea unor certificate de bună purtare privind stadiul de execuţie a fiecărui proiect.
Cel mai scump medicament din lume. Ce tratează și de ce costă 2 milioane de dolari
"În faza de implementare a proiectelor, eliminăm şantajul anumitor companii, care după semnarea contractelor nu se mobilizează şi nu respectă termenele contractuale. Prin acest lucru, eliminăm întârzierile pe termen lung şi indisciplina în faza de execuţie, prin emiterea unor certificate intermediare, un fel de certificat de bună-purtare privind stadiul de execuţie a fiecărui proiect, din 3 în 3 luni, la 90 de zile. Dacă lucrurile nu avansează, constructorii vor fi notificaţi doar de 3 ori înainte de reziliere, după care se poate intra în procedură de licitaţie fără publicare. Antreprenorul notificat negativ cu aceste Certificate Intermediare nu va mai putea câştiga licitaţii, dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie. Beneficiarii contractelor (CNAIR, CFR) vor putea să plătească direct subcontractorii şi furnizorii. Eliminăm claimurile depuse chiar la începutul contractelor. Introducem ordine de începere separate pentru faza de Proiectare şi pentru cea de Execuţie. Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv că şi-a mobilizat inutil resursele", a precizat Sorin Grindeanu.
În ceea ce priveşte faza de avizare, ministrul Transporturilor a explicat că a fost introdusă competenţa exclusivă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru aprobarea reglementărilor tehnice specifice privind construcţiile inginereşti pentru infrastructura de transport de interes naţional.
"La faza de avizare: eliminăm timpii pierduţi provocaţi de birocraţia excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deţinute de autorităţile publice locale. Terenurile din proprietatea publică a statului şi în administrarea entităţilor publice se vor transfera în administrarea expropriatorului, o dată cu hotărârea Guvernului prin care este aprobata declanşarea procedurii de expropriere. Se constituie un drept de administrare temporară în favoarea beneficiarului proiectului pentru realizarea lucrărilor pe terenurile aflate în albia minoră, fără a mai fi necesară încheierea altor formalităţi. Se instituie drept competenţă exclusivă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii aprobarea reglementărilor tehnice specifice privind construcţiile inginereşti pentru infrastructura de transport de interes naţional. Se instituie un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitării pentru emiterea Certificatelor de Urbanism şi a autorizaţiilor de construire şi 10 zile calendaristice pentru emiterea avizelor solicitate prin certificatele de urbanism (ISU, Proprietari de Utilităţi). Dacă documentaţia depusă nu este completă, aceste entităţi pot face observaţii doar o singură dată. Ulterior măsurilor pe care beneficiarul le ia conform cerinţelor din document, autorităţile respective nu mai pot emite alte solicitări. Dacă autorităţile nu emit în termenele instituite avizele/autorizaţiile, se consideră că documentaţia depusă de beneficiar este conformă şi completă, iar in acest caz autorităţile în cauză sunt obligate să emită autorizaţiile în termen de 5 zile. Dacă nici acest termen de 5 zile nu este respectat, se va considera că documentele respective au fost emise tacit. Inclusiv în cazul în care funcţionarii Ministerului Transporturilor nu eliberează în timp util Autorizaţia de Construire, aceasta va putea fi emisă tacit", a încheiat Sorin Grindeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.