Grigore MARE (FNFMCV): Am pierdut bătălia cu drumurile, am pierdut bătălia cu calea ferată

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Grigore Mare a declarat că România ar trebui să ia exemplu de la țările din jurul ei
EXCLUSIV
Grigore Mare a declarat că România ar trebui să ia exemplu de la țările din jurul ei

Grigore Mare, președinte FNFMCV, a declarat, în cadrul dezbaterilor ””Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de un Pact Național de Transporturi Feroviare?”, că, din păcate acest sector nu are cum să fie productiv în condițiile în care un călător face 14 ore până la Cluj, iar marfa ajunge în trei săptămâni de la un punct la altul. Calea ferată este ”un subiect de care fuge toată lumea: fuge presa, fug politicienii”, a spus Grigore Mare.

”Este un subiect destul de greu”, a insistat Grigore Mare, subliniind că, ”după 30 de ani de la Revoluție, ne găsim într-o situație catastrofală. S-a spus că anul 2021 este Anul căii ferate, că vrem o cale ferată performantă. Dar nu s-a întâmplat în 2021 ceea ce ne-am dorit.

Sper să deschidem punțile de dialog spre o discuție mai amplă spre acest subiect - calea ferată -, între și dreapta politică și stânga politică, să-și dea mâna, toți decidenții politici să găsească soluții pentru a finanța acest sector benefic economiei naționale. 

Acest sector care poate dezvolta națiunea română, care, din punctul de vedere al transportului, este foarte văduvită. Am pierdut bătălia cu drumurile, am pierdut bătălia cu calea ferată. Dar eu cred că trebuie să ne revenim și de anul viitor, mai ales că avem și o parte importantă de finanțare europeană, să ne punem pe treabă și să reconstruim calea ferată. 

Normal că țările dezvoltată, dacă trecem doar în Ungaria, pentru că nu vreu să ajungem la francezi, la germani, doar luăm țările din jurul nostru și vedem ce au făcut. Din păcate noi am rămas în urmă față de ceea ce s-a întâmplat acolo.

Citește și Director CFR: Înainte de Revoluție se reparau 800 km cale ferată pe an, în 2008 și 2009 nu s-a făcut nimic

Cred că România trebuie să ia exemplu. În plus, că România a avut o cale ferată destul de dezvoltată în Europa. Doar dacă noi am reînnoi calea ferată și s-ar putea circula cu o viteză destul de bună.

Eu sunt clujean și mi-aș dori să ajung la Cluj mergând cu 120 de kilometri la oră, așa cum mergeam înainte și chiar după Revoluție, când ajungeam în cinci ore și jumătate la Cluj. Eu nu ar trebui să mai stau 12-14 ore în tren. Vă spun, este insuportabil și toată lumea fuge de acest transport.

Ne tot văităm că nu avem transport, că nu avem călători, transport de marfă. Păi unde să avem dacă până la Cluj călătorul face 14 ore, dacă marfa face trei săptămâni dintr-un punct în altul. Sau să fim productivi. Cum? Nu avem cum”, a confluzionat președintele FNFMCV.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența 0.0012
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.6867
Diferența 0.0266
Zi precendentă 4.6601
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.6867 RON
GBP flag1 GBP = 6.0072 RON
CHF flag1 CHF = 5.3098 RON
AUD flag1 AUD = 3.0649 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3570 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0304 RON
NOK flag1 NOK = 0.4232 RON
SEK flag1 SEK = 0.4300 RON
XAU flag1 XAU = 391.1865 RON
Monede Crypto
1 BTC = 408044.58RON
1 ETH = 14737.14RON
1 LTC = 343.16RON
1 XRP = 3.08RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17677.850.90%
BET-BK3288.680.60%
BET-EF951.520.91%
BET-FI61190.700.91%
BET-NG1251.501.00%
BET-TR38986.520.90%
BET-TRN37894.560.90%
BET-XT1516.330.84%
BET-XT-TR3287.290.84%
BET-XT-TRN3202.020.84%
BETAeRO952.83-0.15%
BETPlus2613.370.83%
RTL39220.040.94%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

Comunicate de presa

Transelectrica / FOTO: Facebook

Investiții pentru închiderea inelului de 400 kV al României

Marți a avut loc prima întâlnire după semnarea...

Vulcangas

Inaugurarea primei stații de GNL și CNG din România

Pe 13 noiembrie 2024, la ora 11:30, în Pecica,...

Tractor pe câmp / FOTO: Freepik

Sesiune de înscriere a dealerilor în Programul Rabla pentru Tractoare

Administrația Fondului pentru Mediu...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel