Săptămâna trecută, oficialii Renault-Nissan au susţinut într-un tribunal din India că trebuie să continue producţia la Tamil Nadu pentru a putea răspunde comenzilor primite, respingând îngrijorările exprimate de sindicat, conform căruia protocoalele pentru lucrul în siguranţă în pandemia de COVID-19 sunt ignorate la această uzină.
Reprezentanţii Nissan, companie care deţine o participaţie majoritară în fabrică, nu au dorit să comenteze, apreciind că problema este de competenţa justiţiei. Muncitorii au cerut unui tribunal să oprească funcţionarea uzinei din cauză că normele privind distanţa socială sunt ignorate iar asigurările de sănătate oferite de companie sunt depăşite de riscurile la adresa vieţilor lor.
În replică, potrivit documentelor juridice consultate de Reuters, Renault-Nissan a susţinut în cursul audierilor că există o "necesitate stringentă" să continue activitatea de producţie pentru a acoperi comenzile interne şi cele la export. Producătorul auto susţine că toate normele pentru lucrul în siguranţă în pandemia de COVID-19 sunt respectate. Această dispută juridică scoate la lumină provocările cu care marile companii se confruntă în încercarea de a continua să producă în India, pe fondul îngrijorărilor crescute ale angajaţilor care se tem pentru viaţa şi siguranţa lor.
"Este o luptă între viaţă şi mijloace de trai. Vrem doar ca protocoalele privind distanţa socială să fie respectate iar echipa managerială să fie responsabilă pentru orice riscuri la adresa muncitorilor şi membrilor familiilor lor", a declarat M Moorthy, secretarul general al sindicatului de la Renault-Nissan India, care reprezintă toţi cei 3.500 de angajaţi permanenţi ai uzinei din statul Tamil Nadu.
La această uzină, unde sunt produse automobile Nissan, Renault şi Datsun, lucrează 3.000 de muncitori pe bază de contract, 2.500 de membri ai staff-ului şi 700 de ucenici.
În prezent, India se confruntă cu cel de-al doilea val al infecţiilor cu coronavirus. Statul Tamil Nadu este unul din cele mai afectate de pandemie, cu peste 30.000 de cazuri de infecţie înregistrate în fiecare zi. Acelaşi stat, denumit popular şi "Detroit-ul" Indiei, a impus o carantină completă până la data de 31 mai dar a permis unor unităţi, inclusiv uzine de producţie de automobile, să continue să funcţioneze.
Citește și Piaţa auto europeană a explodat în aprilie, dar nu și în România
În documentele juridice consultate de Reuters, Renault-Nissan susţine că are comenzi la export pentru aproximativ 35.000 de vehicule în perioada mai -octombrie, iar în cazul în care nu va putea onora aceste comenzi va trebui să plătească penalităţi. De asemenea, compania trebuie să livreze 45.000 de vehicule pe piaţa internă. Compania subliniază că a dat întotdeauna prioritate siguranţei angajaţilor şi că nu a evitat nicio măsură pentru a se asigura că infecţiile nu se răspândesc.
"Publicul călător consideră vehiculele private drept un mijloc sigur de deplasare...Există o necesitate stringentă pentru ca statul să asigure continuarea operaţiunilor producătorilor de automobile", se arată în comunicatul Renault-Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.