Publicitate
„Sindicatul se va întâlni marți cu mediatorii federali mandatați de Serviciul Federal de Mediere și Conciliere (FMCS) și cu responsabilii Boeing pentru a începe discuțiile”, a anunțat IAM-District 751, care reprezintă peste 33.000 de membri ai sindicatului Boeing din zona Seattle (nord-vest). Boeing a refuzat orice comentarii.
„Nu ne vom da bătuți”
„Acesta este momentul să ne ridicăm – pentru a arăta conducerii companiei că vocile noastre nu sunt doar puternice, ele nu pot fi reduse la tăcere”, a atras atenția IAM-Districtul 751, invitându-și membri să se organizeze în pichete de grevă „pentru a genera un ecou în țară și dincolo de ea". „Suntem mai puternici ca niciodată și nu ne vom da bătuți”, a avertizat organizația.
Această mișcare, care a început după expirarea precedentului contract colectiv de muncă, adică la miezul nopții de joi, a paralizat două mari situri ale Boeing: fabricile de asamblare Renton și Everett, care produc cel mai bine vândut modele 737 MAX, 777 și 767 (versiunea cargou și cisternă militară) și ale căror livrări cumulează deja întârzieri.
O grevă prelungită
Ben Tsocanos, de la S&P Global Ratings, a reacționat la decizia lucrătorilor, atrăgând atenția că Boeing riscă să-și piardă ratingul de credit pentru investiții, deoarece producătorul de avioane, care are și așa probleme financiare, se confruntă cu perspectiva unei greve prelungite.
Un punct de vedere susținut de liderul sindical Jon Holden care a avertizat că greva chiar „ar putea dura ceva timp”, deoarece lucrătorii sunt convinși că pot obține majorări mai mari de salarii și pensii mai bune.
Costuri uriașe
Boeing nu a mai trăit o grevă de asemenea proporții din 2008, când mișcarea de protest a durat 57 de zile și a costat compania aproximativ 1,5 miliarde de dolari, potrivit presei americane. Analiștii au declarat pentru Bloomberg că greva actuală este de așteptat să dureze circa 50 de zile, ceea ce ar putea costa Boeing între 3 și 3,5 miliarde de dolari.
Compania aerospațială nu își poate permite să oprească nici un moment lucrul și, cu atât mai mult nu își permite o grevă lucrătorilor care joacă „un rol cheie în asamblarea unora dintre cele mai bine vândute avioane ale companiei”. Pentru că prelungirea acestei incertitudini ar putea afecta furnizorii Boeing și cota de piață.
Impact asupra livrărilor
„Boeing este o companie importantă din punct de vedere sistemic pentru aviația globală”, a declarat pentru Reuters Ross O’Connor, directorul financiar al companiei irlandeze de leasing Avolon. O grevă „ar putea avea un impact asupra nivelurilor de producție, ceea ce cu siguranță ar putea exacerba o parte din lipsurile de aprovizionare care există în prezent pe piață”, a spus el după ce Avolon a anunțat că a achiziționat un portofoliu mare de avioane Castlelake.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.