"În primul rând eu spun aşa: un om responsabil nu îşi cumpără o maşină cu multe casetofoane şi eleroane, ci îşi cumpără o maşină cu multe airbag-uri. Asta o spun generic. Ce înseamnă asta? Înseamnă că atunci când îmi cumpăr o maşină mă pot uita ca maşina să fie cât mai şmecheră, cât mai deosebită, cât mai cu eleroane, cât mai de fiţe, sau pot să mă uit la o maşină cât mai sigură, care are mai multe stele NCAP atunci când a fost verificată, care are mult airbag-uri, care are multe sisteme de siguranţă şi active şi pasive.
O maşină are cele două feluri de sisteme: sistemele active sunt cele care lucrează împreună cu şoferul ca să rămâi pe drum - ABS, ESP, controlul tracţiunii, suspensii active - care te ajută să rămâi pe drum şi sisteme pasive care intră şi reacţionează atunci când ai un accident: de la cât de bună este caroseria în sensul să absoarbă cât mai multă energie în cazul unui impact, scaune, centuri, airbag-uri, tot felul de sisteme pasive", a explicat pilotul Titi Aur.
Sfatul lui Titi Aur
"Aş recomanda, mai ales pentru România, o maşină cât mai sigură în primul rând. A doua recomandare este să-ţi iei maşina pe care poţi să o duci. Pentru că tendinţa este să-ţi iei o maşină mai puternică, mai şmecheră, mai arătoasă, mai fiţoasă, peste condiţia şi puterea ta financiară. Iar asta înseamnă că acea maşină va fi neîngrijită, neîntreţinută, vei gâfâi în permanenţă ca să plăteşte ratele şi pe urmă să o întreţii, iar apoi vei face compromisuri. În sensul că: nu-i mai pui anvelopele recomandate de producători că-s prea scumpe; nu o mai repari la atelierul de specialitate pentru că e prea scump, nu îi mai schimbi anumite piese, nu o mai întreţin pentru că nu pot, maşina este prea scumpă.
Citeşte şi: Vrei să-ți vinzi mașina? Atenție, au fost introduse reguli noi
O maşină cu cât e mai scumpă la cumpărare, cu atât e mai scumpă la întreţinere. Şi atunci, pentru a fi ma fiţos la mine în cartier, pentru a mă vedea lumea mai sus, pe o poziţie socială mai sus decât sunt de fapt, prin maşina pe care o conduc, nu fac altceva decât să fiu în permanenţă într-o tensiune, pentru că nu pot să duc, financiar, maşina, fac compromisuri şi mă duc în zona în care maşina nu mai este sigură.
În primul rând aş căuta o maşină cât mai sigură din punctul de vedere al sistemelor, chiar dacă ea e mai urâtă la exterior şi aş recomanda să-şi cumpere fiecare maşina pe care poate să o ducă financiar - e mai bună decât o maşină mai puternică dar neîntreţinută", a subliniat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.