Din ianuarie şi până la finele lunii august, un număr de 19,12 milioane de turişti străini au vizitat Grecia, ceea ce reprezintă o creştere de 121% comparativ cu perioada similară a lui 2021, un an care a continuat să fie marcat de restricţiile legate de Covid-19, a anunţat Banca Centrală a Greciei.
În ceea ce priveşte cifrele pentru luna august, când în mod tradiţional se atinge "apogeul" sezonului turistic în Grecia, numărul de turişti străini a depăşit 5,8 milioane, o creştere de 44% comparativ cu luna august a anului trecut.
În pofida creşterii, numărul de străini care şi-au făcut sejurul turistic în Grecia rămâne însă sub nivelul record atins în 2019. Cifrele înregistrate în primele opt luni ale anului sunt mai mici cu 12,4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019 iar cele pentru luna august sunt cu 13,3% mai mici.
Pe lângă efectele inflaţiei, care a afectat bugetele majorităţii gospodăriilor din Europa, turismul a avut de suferit şi de pe urma consecinţelor războiului din Ucraina, în condiţiile în care numărul turiştilor ruşi în Grecia a scăzut cu 93% în primele opt luni ale anului.
În schimb, turiştii britanici, care în 2021 au fost aproape lipsiţi de sejururi în străinătate, au revenit în forţă în locurile lor de vilegiatură preferate. În primele opt luni ale anului, numărul turiştilor britanici care au intrat în Grecia a crescut cu 316% în ritm anual, până la aproape trei milioane. Urmează turiştii germani, cu 2,89 milioane de vizitatori în primele opt luni, o creştere de 88,6%, şi cei francezi cu 1,3 milioane de vizitatori, creştere de 69,7%.
Turismul este responsabil pentru 20% din Produsul Intern Brut al Greciei şi totodată pentru unul din cinci locuri de muncă. În 2019, Grecia a înregistrat un număr record de 32 de milioane de vizitatori, care au generat venituri de aproximativ 18 miliarde de euro.
Citește și Veneția se scufundă? Planurile Italiei pentru a evita un astfel de dezastru
Un proiect ce presupune instalarea, pe mare, a unor bariere de apărare formate din 78 de porți mobile, fiecare cu o lățime de 20 m și amplasate în locuri strategice pentru a crea un "cordon costier" care, se speră, va reduce la minimum inundațiile majore. Barierele rămân scufundate în perioadele de calm, dar se ridică pentru a bloca fluxul de intrare în lagună atunci când apele cresc până la 110 cm, potrivit Consorzio Venezia Nuova, compania care construiește sistemul.
Dezvoltarea Mose nu a fost deloc simplă. Proiectul a fost conceput pentru prima dată în 1992 și de atunci a suferit întârzieri și costuri tot mai mari. Construcția a început în 2003, cu scopul inițial de a finaliza lucrările până în 2011. În realitate, Mose a fost activat pentru prima dată abia în 2020 și nici până în prezent nu este pe deplin operațional. În prezent, este programat să fie finalizat la sfârșitul anului 2023. Citește mai departe AICI
Citește și Românii fug de litoralul românesc. Motivul este evident, NU însă și pentru cei din domeniu
”Să nu omitem însă un element esenţial. Anume că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Ţări cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti. Inclusiv pe români”, afirmă Corina Martin.
Fără îndoială, poate este și acesta un motiv. În orice caz, 328 dintre participanții la sondajul DCBusiness au indicat și altă problemă a litoralului românesc. Și anume serviciile slabe. Într-adevăr, când scoți din buzunar multe sute de lei pentru cazare, speri să beneficiez de tot confortul necesar, când mergi la restaurant sau la o terasă tragi nădejde că vei fi primit cu zâmbetul pe buze, că vei fi servit cu promptitudine și că porțiile de mâncare se vor ridica la nivelul prețului cerut. De multe ori însă, aceste cerințe simple și de bun simț, în ultimă instanță, rămân doar la nivelul dorințelor noastre.
Interesant că alte posibile ”hibe” ale litoralului românesc nu reprezintă un impediment major pentru participanții la chestionarul nostru. Astfel, răspunsul ”Prea puține resorturi cu piscină și all-inclusive” a fost ales de 66 dintre repondenți, ”Curățenia” de 44 dintre aceștia și ”Infrastructura” de 50.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.