Potrivit sursei citate, este vorba despre măsura 2 "Granturi pentru capital de lucru" din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.
Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 "Granturi pentru capital de lucru" va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro până miercuri 28 octombrie 2020, la ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului.
Procedura de implementare a măsurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor" poate fi consultată la următorul link http://www.imm.gov.ro.
Cine poate cere
Domeniile de activitate care pot cere aceste finanțări sunt: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, transporturi, turism, edituri/librării/biblioteci, industriile creative, organizare de evenimente. Lista codurilor CAEN este în anexa nr. 2 a OUG 130. Se acordă granturi pentru capital de lucru și ONG-urilor din învățământ.
Ce valoare are sprijinul
pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă lui 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 de euro, grantul e de 2.000 de euro;
pentru IMM-urile cu cifra de afaceri pe 2019 între 13.501 și 1.000.000 de euro grantul se stabilește ca procent de 15% din cifra de afaceri, dar nu depășește suma de 150.000 de euro;
cât despre IMM-urile cu cifra de afaceri peste un milion de euro, grantul e maximum 150.000 de euro.
Pentru ce se acordă sumele
cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria in avans nu este eligibilă);
cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mică de un an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea sub 2.500 lei dar durata de utilizare este mai mare de un an);
cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității;
cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului (inclusiv taxele și impozitele salariale), cu excepția TVA deductibil; sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului;
Condiții de acordare:
IMM-ul a înregistrat profit operațional din activitatea curentă, în unele din ultimele două exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului;
beneficiarul nu era în dificultate la 31 decembrie 2019;
IMM-ul dispune de coparticipare la constituirea capitalului de lucru de măcar 15% din valoarea grantului la data utilizării acestuia;
IMM-ul menține sau suplimentează numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de măcar șase luni, la data acordării granturilor (excepție fac situațiile în care sunt încheiate contracte pentru sezonieri sau zilieri).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.