Cookie-urile sunt fişierele care stochează informaţii despre utilizatori, browsere şi PC-uri, putând fi folosite de site-urile sau de aplicaţiile web pentru a ajusta experienţa în mediul online. Retailerul Amazon a primit o amendă de 35 de milioane de euro din aceeaşi cauză.
Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Franţa (CNIL) a aplicat sancţiunile întrucât cele două companii nu au primit acordul userilor înainte de a le salva cookie-urile. De asemenea, Google şi Amazon nu au reuşit să ofere informaţii clare despre modul în care au fost folosite informaţiile şi nu le-au prezentat utilizatorilor variantele prin intermediul cărora ar fi putut refuza seria de cookie-uri. Cele două companii şi-au arătat deja dezaprobarea privind decizia CNIL.
Giganții din tehnologie, luați la puricat de agențiile antitrust
Dacă firmele nu se vor încadra în prevederile deciziilor lansate de CNIL, vor trebui să plătească 100.000 de euro pentru fiecare zi în care întârzie să efectueze schimbările cerute de autorităţi.
În urmă cu aproape doi ani, Google a primit o amendă lansată de aceeaşi autoritate din Franţa, însă în prin intermediul legislaţiei GDPR. Atunci, compania a fost în baza unor acuzaţii legate de lipsa transparenţei şi lipsa unei modalităţi valide de consimţământ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.