Publicitate
Cookie-urile sunt fișiere computerizate, folosite pentru autentificare, dar și pentru urmărirea comportamentului utilizatorilor pe web. Așa-numitele cookie-uri „de la terți” provin de la site-urile vizitate și nu de la browser-ul în sine, pentru a viza utilizatorii de internet cu reclame personalizate.
În loc să șteargă cookie-urile de la terți așa cum și-a planificat, de altfel, Google va „configura o nouă experiență în Chrome, care va permite utilizatorilor de internet să facă o alegere mult mai precisă, care se va aplica navigării pe web, în ansamblul ei”, a explicat Anthony Chavez, vicepreședintele Google, într-o postare pe blog.
Inițiativă lansată la începutul anului
Propunerea trebuie supusă spre aprobarea autorităților de reglementare, inclusiv din Marea Britanie și Uniunea Europeană (UE), care au deschis anchete privind noua practică propusă.
Grupul american a precizat că nu renunță la „Privacy Sandbox”, inițiativa sa lansată la începutul anului 2020 pentru a înlocui cookie-urile și a facilita direcționarea publicității fără a urmări utilizatorii individual. Compania americană are de gând să o lase în continuare la dispoziția site-urile web ale terților.
„Suntem dezamăgiți că Google și-a schimbat planurile”, a reacționat Stephen Bonner, pentru ICO, autoritatea britanică pentru protecția datelor și accesul la informații. „Credem că blocarea cookie-urilor ale terților ar fi fost un pas înainte pentru consumatori”, a amintit el.
„În ciuda deciziei Google, continuăm să încurajăm industria de publicitate digitală să dezvolte alternative mai prietenoase în privința confidențialității și să nu se bazeze pe metode de urmărire și mai opace.”
Reglementări stricte
Criticate de mult de numeroase asociații care le văd ca pe o invazie a confidențialității, cookie-urile sunt supuse unor reglementări stricte în UE și în alte părți, inclusiv în California.
În Europa, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), site-urile web trebuie să ceară utilizatorilor permisiunea de a le folosi.
Dar editorii de site-uri web, care depind de cookie-uri pentru veniturile lor din publicitate, se opun renunțării la ele. Ei spun că „Privacy Sandbox” propus riscă să consolideze dominația Google, deoarece compania deține o mulțime de date despre comportamentul consumatorilor care vor fi ascunse altora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.