Google vrea să introducă o taxă pentru abonamentul premium care ar include mai multe instrumente de inteligență artificială generativă ale companiei, aflat în momentul de față în plină dezvoltare.
Gigantul tehnologic analizează o varietate de opțiuni, inclusiv încorporarea funcțiilor de căutare cu inteligență artificială în serviciile de abonament premium. Google oferă deja acces la noul său asistent de inteligență artificială Gemini în Gmail și Docs, potrivit Financial Times, care citează persoane familiare cu acest subiect.
Acțiunile Alphabet, compania care deține motorul de căutare Google, au scăzut cu aproximativ 1% în tranzacțiile de joi.
Decizia taxării serviciilor AI ar marca o primă ocazie când Google ar plasa unul dintre produsele sale de bază în spatele unui abonament plătit, pe măsură ce încearcă să câștige teren în domeniul inteligenței artificiale, care se află în plină evoluție.
Reclamele ar continua să apară alături de rezultatele căutărilor chiar și pentru abonați abonamentului, spun sursele FT.
"Nu luăm în considerare o experiență de căutare fără reclame. Așa cum am făcut-o de multe ori înainte, vom continua să construim noi capabilități și servicii premium pentru a ne îmbunătăți ofertele de abonament în cadrul Google", a declarat compania pentru Reuters.
Google, compania care a contribuit semnificativ la boom-ul actual al inteligenței artificiale, se află, de asemenea, în luptă cu doi jucători din industrie care au captat atenția lumii afacerilor - OpenAI, creatorul ChatGPT, și Microsoft, susținătorul acestuia
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.