Astfel, una dintre noutăţi se referă la un acces mai facil la modul Incognito, în sensul în care pentru a activa această facilitate în oricare dintre serviciile Google în care este disponibil, utilizatorul trebuie doar să ţină apăsat pe "fotografia lui de profil" în Search, Maps sau YouTube.
De asemenea, gigantul american a introdus o protecţie a confidenţialităţii mai bună, pentru care oferă şi sugestii. "În contul Google există serviciul de Verificare a setărilor de confidenţialitate, în care utilizatorii pot vedea şi administra setările legate de informaţiile personale. De acum înainte, Google va oferi constant recomandări personalizate pentru a o protecţie mai bună a confidenţialităţii, precum şi sfaturi utile în această zonă. În prezent, peste 200 de milioane de oameni fac aceasta verificare în fiecare an", notează compania.
În ceea ce priveşte parolele, va exista de acum înainte posibilitatea unei verificări îmbunătăţite. În perioada următoare, serviciul de "Verificare a parolelor" va fi parte din procesul de "Verificare a securităţii", iar utilizatorii vor fi automat înştiinţaţi dacă există riscul ca datele de autentificare au fost compromise şi vor fi ajutaţi să-şi schimbe parolele.
"Odată cu această integrare a 'Verificării parolelor' în contul Google şi Chrome, Google va retrage extensia pentru Chrome dedicată verificării parolelor", susţin reprezentanţii Google.
Potrivit sursei citate, o altă noutate a pachetului de îmbunătăţiri ale protecţiei confidenţialităţii este cu privire la gestionarea datelor personale. Practic, când un utilizatorul va activa pentru prima dată "Istoricul Locaţiilor" şi "Salvarea activităţii pe Web şi din aplicaţii", funcţia de auto-ştergere va fi automat setată la 18 luni. Ulterior, utilizatorii pot opta să o dezactiveze sau să o seteze pentru un interval mai mic de ştergere (minim 3 luni), dar pentru cei care aveau deja activate cele două funcţii, setările nu se vor schimba. Aceştia din urmă vor primi, însă, înştiinţări privind funcţia auto-ştergere, astfel încât să îşi aleagă intervalul preferat în care datele istorice să fie eliminate.
Funcţia de auto-ştergere a datelor "Istoricul locaţiei" şi "Activităţii pe Internet şi aplicaţii" a fost lansată anul trecut de Google.
În cazul conturilor noi de YouTube sau a celor în care utilizatorul activează pentru prima dată istoricul YouTube, funcţia de auto-ştergere va fi setată automat la 36 de luni.
"Acest interval a fost ales pentru ca YouTube să poată face recomandări relevante bazate pe ce a vizionat utilizatorul în trecut - de exemplu, îţi va spune când apare un nou sezon dintr-un serial preferat sau când trupa favorită scoate un nou album. Persoanele care au deja cont de YouTube pot în continuare să aleagă între 3 şi 18 luni pentru opţiunea de auto-ştergere", precizează compania.
Pentru produse precum Gmail, Drive sau Photos, Google a anunţat că nu va introduce perioada de retenţie a datelor, precum în cazul Search, Maps sau YouTube, "întrucât scopul acestora este să stocheze conţinutul personal atât timp cât doreşte utilizatorul".
Google subliniază faptul că nu vinde nimănui informaţiile personale ale utilizatorilor şi nu utilizează informaţiile din aplicaţii în care este stocat conţinut personal, precum Gmail, Drive, Calendar şi Photos, în scopuri de marketing şi publicitate.
Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în anul 1998, iar în prezent compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube.
În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.