Compania avea 236 de angajați înainte de achiziție, iar majoritatea celor care pleacă sunt din call center-ul companiei de livrări. Posturile lor vor fi acum realizate cu lucrători externalizați. În total, 89 de angajați ai Foodpanda au fost rugați să părăsească compania, iar majoritatea au fost rugați să semneze "acorduri reciproce" la sfârșitul lunii ianuarie, scrie Sifted.
Achiziția a fost anunțată în mai 2021, pe fondul unei serii de alte achiziții ale Glovo în regiune, în urma cărora compania a preluat mai multe întreprinderi mai mici de livrare de alimente, printre care Foodpanda Bulgaria, Pauza în Croația și Donesi în Serbia, Muntenegru și Bosnia și Herțegovina.
Acuzații la adresa Glovo
Trei actuali și foști angajați ai Foodpanda România acuză Glovo că au fost păcăliți să creadă că nu vor avea loc concedieri iar atunci când au pornit procesul de concediere au pocedat fără niciun pic de empatie.
În timp ce concedierile nu sunt neobișnuite după o achiziție, angajații Foodpanda spun că au contactat Sifted nu din cauza deciziei de a cere oamenilor să plece, ci din cauza modului în care a fost tratată.
Un fost angajat din conducerea Food Panda a declarat pentru Sifted că Glovo au dat asigurări că nu va fi concediat niciun om deoarece rezumtatele financiare erau ”uriașe”, lucru care nu s-a întâmplat. În replică, Glovo a spus că nu ar fi făcut astfel de promisiuni atunci când au făcut preluarea.
Însă mai mulți foști manageri ai Foodpanda spun că mesajul Glovo a fost că este multă muncă și mult spațiu pentru oameni ceea ce i-a determinat să transmită subalternilor că nu se vor face disponibilizări.
Firme de livrare a mâncării la domiciliu oferă servicii speciale pe timpul epidemiei
Angajații Foodpanda au declarat pentru Sifted că abia la mijlocul lunii ianuarie a acestui an oamenii au început să audă zvonuri că ar putea urma concedieri. Însă unii aveau îndoieli că Glovo va păstra angajații call center-ului, având în vedere că a externalizat și echipele de asistență pentru clienți de la sediul său preexistent din România.
Glovo spune că decizia de a externaliza lucrătorii a fost luată "în conformitate cu strategia globală a Glovo, de a externaliza această unitate din cauza costurilor și a scalabilității pe termen lung", după o "evaluare atentă a configurației locale".
Comentând afirmațiile angajaților Foodpanda România, Christopher Kummer, președintele think tank-ului Institute for Mergers, Acquisitions and Alliances, a declarat că firmele care preiau controlul asupra altor afaceri ar trebui să fie întotdeauna cât mai transparente cu putință în ceea ce privește planurile de reducere a personalului.
"Într-o achiziție, ar trebui întotdeauna să le spui oamenilor imediat ce se va întâmpla cu adevărat. Dacă reducerea de personal ar putea face parte din planul de integrare, atunci nu spuneți contrariul", spune el.
Concediați prin Zoom
Un alt fost manager a declarat pentru Shitfed că a înțeles decizia Glovo de a eficientiza dar nu a înțeles modul inuman în care a făcut acest lucru. Acesta a povestit că șefii de echipă au fost invitați la două ședințe Zoom consecutive pe 21 ianuarie 2022, iar membrii echipei au fost invitați doar la a doua convorbire, de o jumătate de oră.
"A fost prima dată când am auzit despre reducerile de personal în mod oficial și, imediat după ce s-a încheiat ședința noastră, a început cealaltă ședință cu toată lumea", a mai povestit fostul manager.
Foștii și actualii angajați au mai povestit că Glovo a trimis apoi curieri la domiciliile angajaților, livrându-le documentele de reziliere a contractelor de muncă, în încercarea de a-i face să le semneze înainte de sfârșitul lunii ceea ce a fost un gest lipsit complet de empatie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.