Prinse în recesiunea economică care îi afectează pe giganții din domeniul tehnologiei, două companii din Silicon Valley, Stripe și Lyft, au anunțat concedieri importante, în timp ce Amazon îngheață angajările la sediile sale, iar Meta îi urmează exemplu. La Twitter, noul proprietar a anunțat deja că analizează posibilitatea de a da afară jumătate din forța de muncă pentru a reduce costurile.
Stripe, o companie de servicii de plată cu sediul în San Francisco și Dublin, a concediat deja 14% dintre salariații săi, spunându-le angajaților că a "este prea mult personal pentru vremurile pe care le trăim în prezent", potrivit unui comunicat. "Ne confruntăm cu o inflație persistentă, șocuri energetice, rate ale dobânzii mai mari, bugete de capital reduse și mai puține fonduri pentru start-up-uri", a explicat directorul executiv Patrick Collison.
Stripe a fost "mult prea optimist în ceea ce privește creșterea pe termen scurt a economiei digitale în 2022 și 2023", a adăugat el. Grupul intenționează să revină la nivelul de angajare din februarie, de 7.000 de angajați. Într-o declarație separată, Lyft, compania de transport de persoane, a anunțat concedierea a 683 de angajați, adică aproximativ 13% din forța sa de muncă.
Înghețarea angajărilor la Meta
"Probabil că ne vom confrunta cu o recesiune în anul următor, iar costul asigurării ridesharing-ului va crește", au declarat cofondatorii companiei, Logan Green și John Zimmer. De asemenea, Amazon indică un mediu macroeconomic "neobișnuit" ca motiv pentru suspendarea temporară a tuturor angajărilor la sediile sale din întreaga lume. Grupul se așteaptă la o creștere de 2% până la 8% în ultimul trimestru al anului, ceea ce este destul de slab după standardele sale.
Înghețarea angajărilor semnalează faptul că starea de spirit în sectorul de retail și de consum se schimbă, spune Neil Saunders, specialist în retail la Global Data. "Zilele când priveam cu bucurie cifre în creștere și eram încrezători în viitor au trecut și au făcut loc unui mediu în care este nevoie de o mai mare prudență pentru a proteja profiturile", a spus el într-o notă internă.
Un alt gigant tehnologic, Meta (Facebook, Instagram), pune și el piciorul în prag. Mark Zuckerberg, șeful companiei, a declarat luna trecută că numărul angajaților săi nu va crește până la sfârșitul anului 2023, ba chiar ar putea scădea ușor. La 30 septembrie, Meta număra aproximativ 87.000 de angajați la nivel mondial.
Pedeapsă aspră pentru Elon Musk, sancționat de mari companii internaționale
Gigantul american din industria agroalimentară General Mills a renunțat să aloce fonduri pentru pentru publicitate pe Twitter, spre disperarea agenților de publicitate cu privire la viziunea ambiguă a lui Elon Musk, noul proprietar al platformei, în ceea ce privește moderarea conținutului.
Promisiuni de nimeni crezute
"Am suspendat publicitatea pe Twitter", a confirmat pentru AFP Kelsey Roemhildt, purtătoarea de cuvânt a companiei General Mills, care include mărcile Cheerios și Häagen-Dazs. "Vom continua să monitorizăm situația și să ne evaluăm cheltuielile de marketing", a adăugat ea. Vineri, la o zi după ce șeful Tesla a achiziționat Twitter, producătorul auto General Motors a declarat că a încetat temporar să mai plătească pentru reclame pe Twitter. Joi, Wall Street Journal a afirmat că Mondelez International (producătorul biscuiților Oreo), Pfizer și Audi (Volkswagen) au luat decizii similare.
Agenții de publicitate, care furnizează 90% din veniturile platformei, se tem că liberalizarea regulilor de moderare a conținutului, susținută de Elon Musk, ar putea face platforma inospitalieră. Majoritatea mărcilor preferă să evite orice asociere ... Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.