Publicitate
''Avem nevoie de reguli în acest sector, la fel ca în altele'', a semnalat cancelarul austriac, după ce a menţionat clar că acest impozit nu este o măsură împotriva modelului de afaceri al companiilor din sectorul online.
Pachetul de măsuri prevede un impozit de 5% pe încasările din publicitate ale companiilor din acest sector care la nivel mondial au o cifră de afaceri mai mare de 750 de milioane de euro, din care cel puţin 25 de milioane provin din Austria.
Prin noua lege, care mai trebuie aprobată şi de parlament, guvernul de la Viena speră să aducă la buget circa 200 de milioane de euro în fiecare an, din care aproximativ 15 milioane vor fi alocate modernizării afacerilor digitale ale societăţilor din sectorul mass-media.
Citește și: Banca Națională a Austriei, sub controlul extremei-drepte
Amintind de recentul eşec al ţărilor comunitare de a introduce un impozit asupra activităţilor marilor companii din sectorul internetului la nivelul întregii Uniunii Europene, Kurz a apreciat că acum ţara sa este ''pionieră în UE'' la acest capitol.
Însă nu toată lumea îi împărtăşeşte opinia, cum este cazul expertului Matin Kocher, de la Institutul de Studii Superioare (IHS), care consideră că o asemenea măsură va avea consecinţe negative şi pentru economiile ţărilor exportatoare, printre care şi Austria, întrucât noul impozit elimină principiul taxării în ţara de origine a bunurilor şi serviciilor, nu în ţara de destinaţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.