Dorința Germaniei de a avea o capacitate de import de GNL s-a intensificat, în condițiile în care încearcă să renunțe la dependența de gazoductele rusești după invazia Rusiei în Ucraina. Până la realizarea unor terminale fixe, Berlinul folosește unități plutitoare de stocare și descărcare (FSRU) pentru a înlocui gazul rusesc din conducte.
Trei FSRU sunt în funcțiune la Wilhelmshaven, Brunsbuettel și Lubmin, iar Germania a organizat închirierea și conectarea lor la țărm într-un timp record. Se speră ca Wilhelmshaven, Mukran și Stade să primească și mai multe nave pentru iarna 2023/24.
De asemenea, industria și guvernul sporesc capacitatea terminalelor în anticiparea creșterii utilizării hidrogenului, care, atunci când este produs din energie regenerabilă, poate contribui la tranziția către o economie cu emisii reduse de carbon.
MUKRAN
Deutsche ReGas a subcontractat un al doilea FSRU Transgas Power, cu o capacitate de regazeificare de 7,5 miliarde de metri cubi (Gm3), ca un nou pas spre construirea unui nou terminal la Mukran, în Marea Baltică.
Se așteaptă ca GNL-ul de la Mukran să fie transportat către rețelele terestre prin portul Lubmin din apropiere începând din iarna viitoare. Proiectul a stârnit o anumită opoziție locală.
WILHELMSHAVEN
Compania de utilități Uniper a lansat primele operațiuni FSRU din Germania în luna decembrie a anului trecut în portul din Marea Nordului, aflat la mare adâncime.
Întreprinderea intenționează să adauge un terminal de recepție și de cracare a amoniacului pe uscat în a doua jumătate a acestui deceniu. Amoniacul este utilizat uneori ca purtător de hidrogen, a cărui densitate scăzută face dificilă transportarea pe distanțe lungi.
Tree Energy Solutions (TES) va opera un al doilea FSRU începând cu 2023 pentru o perioadă de cinci ani și intenționează să convertească în cele din urmă operațiunile la gaze curate.
LUBMIN
FSRU Neptune, folosit de Deutsche ReGas, a început să primească GNL în Lubmin la începutul acestui an. Gazul este livrat unei alte nave de depozitare, Seapeak Hispania, și transportat la Lubmin. ReGas are acorduri de furnizare pe termen lung cu compania franceză TotalEnergies și cu grupul comercial MET.
Guvernul dorește ca nava Neptune să se mute la Mukran, ceea ce ar permite navei Seapeak Hispania să plece și să se alăture unui al doilea FSRU, Transgas Power. ReGas a lansat o licitație pentru furnizarea de GNL la Mukran.
Cu toate acestea, compania de rețele de gaze Gascade trebuie să conecteze Mukran la rețelele de gaze de pe continent prin Lubmin, ceea ce face dificilă limitarea datei probabile de demarare a proiectului la perioada de trei luni cuprinsă între decembrie și februarie anul viitor.
BRUNSBUETTEL
FSRU Brunsbuettel, operat de divizia comercială a RWE pe coasta Mării Nordului, a devenit operațional la mijlocul lunii aprilie.
Este precursorul unei instalații de GNL pe uscat, care beneficiază în prezent de o parcelă de sprijin public aprobată, și ar putea intra în funcțiune până la sfârșitul anului 2026, când ar putea intra în funcțiune și un terminal de amoniac adiacent. Banca de stat KfW, Gasunie și RWE sunt implicate, iar Shell s-a angajat să facă achiziții importante.
Costul total al terminalului onshore este de 1,3 miliarde de euro.
STADIUM
În ianuarie, în Portul interior Elba au început lucrările de construcție a unui cheu de debarcare pentru un FSRU, care ar trebui să fie gata în iarna 2023/24. Nava desemnată Transgas Force este acum acostată în portul Bremerhaven pentru a fi echipată în acest scop.
Compania de proiect Hanseatic Energy Hub (HEH) plănuiește, de asemenea, un terminal pe uscat, unde a alocat o capacitate de regazeificare care ar putea fi operațională în 2027, inclusiv volume pentru Sefe, controlată de stat, și pentru compania de utilități EnBW.
Aceasta a început să sondeze piața pentru a determina dacă planurile pe termen lung ar trebui să se bazeze în mare parte pe amoniac care să fie transformat din nou în hidrogen curat. A identificat un consorțiu de construcție.
HEH este susținută de compania de rețele de gaze Fluxys, de compania de investiții Partners Group, de grupul logistic Buss și de compania de produse chimice Dow. EnBW, care este, de asemenea, un cumpărător în Wilhelmshaven și Brunsbuettel, a declarat că își va dubla achizițiile anuale la 6 miliarde de m3. (1 dolar = 0,9116 euro)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.