Guvernul german nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene care vizează interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, a declarat marţi ministrul german al Finanţelor, Christian Lindner, transmite Reuters.
În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.
Parlamentarii europeni au sprijinit luna aceasta propunerea Comisiei Europene, înaintea negocierilor cu ţările membre UE cu privire la forma finală a legii.
Luând cuvântul la un eveniment organizat marţi de Asociaţia Federală a Industriei Germane (BDI), Christian Lindner a spus că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală şi de aceea guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu această legislaţie europeană.
Christian Lindner, membru al Partidului Liberal Democrat (FDP), care împreună cu social-democraţii şi verzii formează coaliţia guvernamentală de la Berlin, a mai spus că Germania va fi cea mai importantă piaţă pentru vehiculele electrice.
Citeşte şi: BMW investește 1 miliard de euro în Austria
Constructorul auto german BMW a anunțat luni o investiție de aproape un miliard de euro în fabrica sa austriacă din Steyr pentru a începe producția de motoare electrice până în 2025.
În total, 600.000 de motoare electrice ar trebui să iasă de pe linia de producție în fiecare an de la mijlocul deceniului, ca parte a unui plan de investiții care va dura până în 2030, potrivit unui comunicat. Motoarele cu combustie pentru automobilele BMW și Mini sunt dezvoltate și fabricate la uzina Steyr de 40 de ani.
Aproximativ unul din două vehicule ale grupului este echipat în prezent cu un motor fabricat la Steyr, se arată în comunicat. "Din 2025, vom dezvolta și produce (la Steyr) și următoarea generație de motoare electrice", ceea ce va necesita instalarea a două linii de producție suplimentare, potrivit lui Milan Nedeljkovic, membru al consiliului de administrație al BMW responsabil cu producția.
Extinderea fabricii pe o suprafață de aproximativ șase terenuri de fotbal va necesita 730 de milioane de euro, iar 230 de milioane de euro vor fi dedicate dezvoltării viitoarelor motoare electrice, a precizat BMW. În ceea ce privește ocuparea forței de muncă, "până în 2030, aproximativ jumătate din cei 4.400 de angajați (de la uzină) vor lucra în domeniul electromobilității", spune Alexander Susanek, directorul uzinei Steyr.
Motoarele cu combustie vor continua să fie produse pe scară largă la Steyr, în timp ce UE a decis să le interzică din 2035, deoarece alte părți ale lumii vor trece mai greu la mașinile electrice. În martie, BMW a declarat că vizează două milioane de modele electrice pe șosele până la sfârșitul anului 2025, promițând 13 noi modele electrice în trei ani și o viitoare revoluție pentru marca Mini.
Pionier în domeniul mașinilor alimentate cu baterii cu modelul i3, marca premium a rămas de atunci în urmă, în special rivalul american Tesla. Constructorul a indicat deja că va investi 400 de milioane de euro pentru a lansa o nouă linie de producție electrică în fabrica sa istorică din Munchen, pentru a înlocui fabricarea motoarelor cu combustie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.