Germania investește 1,12 miliarde de dolari pentru producerea de baterii pentru vehicule electrice

DCBusiness Team |
Data publicării:
Potrivit surselor citate de Reuters, investiția Envision în noua fabrică s-ar situa la aproximativ două miliarde de euro.
Potrivit surselor citate de Reuters, investiția Envision în noua fabrică s-ar situa la aproximativ două miliarde de euro.

Ministerul Economiei din Germania a pus deoparte aproximativ un miliard de euro (1,12 miliarde de dolari) pentru a sprijini producţia de baterii destinate automobilelor electrice în ce mai mare economie europeană, obiectivul fiind ca 30% din această producţie să vină din Germania şi Europa până în 2030, transmite Reuters. 

Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat marţi că Germania vrea să colaboreze cu alte state europene în domeniul producţiei de baterii şi au fost deja contacte cu autorităţile din Franţa, Polonia şi Austria pe acest subiect.

Autorităţile de la Berlin vor astfel să reducă dependenţa producătorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto internă, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice. Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.

Marţi, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Volkswagen s-ar putea alătura unui consorţiu german care are în vedere producţia de baterii destinate automobilelor electrice şi va discuta problema la reuniunea Consiliului de Supervizare de vineri.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a dorit să comenteze informaţia.

VW a încheiat deja contracte de furnizare de baterii cu LG Chem (Coreea de Sud) şi Contemporary Amperex Technology (China), dar directorul general Herbert Diess a afirmat că Germania ar trebui să-şi reducă dependenţa de furnizorii din Asia.

Însă planurile Berlinului în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu, avertizează analiştii. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.

Sursele citate de Reuters susţin că printre companiile care poartă discuţii cu ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, cu privire la construirea unei uzine se numără producătorul german de baterii VARTA Microbattery, gigantul din domeniul chimiei BASF şi subsidiara Ford din Germania, Ford-Werke GmbH.

Unii analişti susţin că Europa este mult în urma rivalilor asiatici când vine vorba de baterii destinate automobilelor electrice, cel puţin când vine vorba de actuala tehnologie. De exemplu, firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) a estimat că în 2021 capacităţile globale pentru producţia de celule de baterii vor depăşi cererea cu aproximativ 40%.

Grupul sud-coreean LG Chem furnizează deja unor constructori auto germani baterii destinate automobilelor electrice, baterii care sunt produse la o uzină din Polonia în timp ce rivalii Samsung SDI Co şi SK Innovation intenţionează să îşi construiască uzine de baterii în Ungaria.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.8284
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.8284
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.8284 RON
GBP flag1 GBP = 5.8939 RON
CHF flag1 CHF = 5.2980 RON
AUD flag1 AUD = 2.9955 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3512 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4242 RON
SEK flag1 SEK = 0.4329 RON
XAU flag1 XAU = 419.8038 RON
Monede Crypto
1 BTC = 505931.44RON
1 ETH = 15235.97RON
1 LTC = 560.24RON
1 XRP = 14.84RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16927.96-0.51%
BET-BK3177.08-0.52%
BET-EF918.80-0.43%
BET-FI63133.33-0.10%
BET-NG1227.02-0.12%
BET-TR37328.97-0.51%
BET-TRN36283.70-0.51%
BET-XT1462.93-0.47%
BET-XT-TR3171.25-0.47%
BET-XT-TRN3089.00-0.47%
BETAeRO879.90-0.73%
BETPlus2500.95-0.53%
RTL37682.56-0.48%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Adrian Negrescu

Verdict nemilos. Adrian Negrescu: Românii vor reveni la covrigi, ca în anii 1990

Analistul financiar Adrian Negrescu schițează...

Comunicate de presa

Foto: pexels.com
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel