Germania devine o națiune de cumpărători online

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Comerţul online ia amploare în Germania.

În doar câțiva ani, germanii au devenit o națiune de cumpărători online, majoritatea preferând acum să achiziționeze haine, alimente și medicamente prin intermediul dispozitivelor digitale, pe fondul pandemiei de COVID-19.

Un sondaj arată că 99% dintre adulții din Germania – o țară unde peste 70% dintre companii încă folosesc faxul – fac acum cumpărături online, iar 39% dintre respondenți achiziționează produse cel puțin o dată pe săptămână.

Acest lucru contrastează cu reputația germanilor de a fi mai reticenți față de tendințele tehnologice decât media europeană. Un studiu McKinsey din 2022 a evidențiat faptul că germanii sunt deosebit de critici față de hiper-personalizare. Totuși, această atitudine pare să se schimbe, conform unui studiu realizat de institutul german GfK împreună cu Mastercard, publicat exclusiv de Reuters.

 

Confort și prețuri competitive

 

Alvaro Pinilla, un avocat de 30 de ani, și-a mobilat noul apartament din Berlin aproape exclusiv online, cumpărând lămpi, ustensile de bucătărie, covoare și mobilier.
„Este confortul de a nu fi nevoit să ieși din casă,” a declarat Pinilla pentru Reuters. „Cred, de asemenea, că prețurile online sunt la fel de competitive, sau chiar mai bune decât în magazinele fizice.”

Sezonul de reduceri, precum Black Friday și Cyber Monday, împreună cu apropierea Crăciunului, marchează vârfuri în comerțul online. Asociația principală a retailerilor din Germania (HDE) estimează vânzări de 87,1 miliarde de euro (91,66 miliarde de dolari) pentru sectorul de e-commerce în acest an.

„Dacă trece o săptămână fără să cumpăr nimic, creierul meu îmi spune: 'E timpul să te răsfeți',” spune Pinilla, care intenționează să profite de reducerile de Black Friday pentru a-și cumpăra o haină, cizme, un fular și mănuși.

 

Moda și electronicele, în topul preferințelor

 

Sondajul, realizat pe un eșantion de peste 1.000 de persoane, relevă că moda este de departe cea mai populară categorie de produse în comerțul online: două treimi dintre respondenți au comandat haine și încălțăminte online în ultimele 12 luni, comparativ cu 43% la începutul pandemiei, în 2020.

„Am început să fac cumpărături online în pandemie și mi-a intrat în obicei,” a declarat Pinilla, adăugând că a devenit mai priceput în găsirea produselor dorite.

Germania a generat 37,6 miliarde de dolari din veniturile Amazon în 2023, devenind cea mai mare piață internațională a companiei.

 

Cumpărături spontane și smartphone-uri

 

Sarah Schedler, o content manager în vârstă de 29 de ani, este un alt exemplu al popularității cumpărăturilor online. „Dacă ceva este la preț întreg, de obicei îl pun pe lista de dorințe și aștept până când este redus,” spune ea. „Sunt un fel de regină a reducerilor.”

Electronicele sunt a doua cea mai populară categorie pentru cumpărătorii online germani, aproape jumătate dintre aceștia achiziționând astfel de produse în acest an.

Comerțul online cu produse alimentare a crescut spectaculos, de la 7% în 2020 la 25% în 2024, în timp ce achizițiile online de produse de îngrijire personală aproape s-au dublat, ajungând la 35%, potrivit GfK.

Aproape patru din zece germani preferă să facă cumpărături pe telefonul mobil, 10% folosesc o tabletă, iar jumătate utilizează un computer.

„Majoritatea oamenilor au mereu smartphone-ul la îndemână... Acest lucru face mai ușoară realizarea cumpărăturilor spontane,” a explicat Peter Robejsek, director general Mastercard Germania.

HDE estimează că vânzările generate prin smartphone-uri au atins aproape 47 de miliarde de euro anul trecut, reprezentând un record de 55% din totalul comerțului online din Germania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7456 RON
GBP flag1 GBP = 5.9683 RON
CHF flag1 CHF = 5.3349 RON
AUD flag1 AUD = 3.0901 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3995 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4295 RON
SEK flag1 SEK = 0.4320 RON
XAU flag1 XAU = 407.8725 RON
Monede Crypto
1 BTC = 465779.36RON
1 ETH = 16416.41RON
1 LTC = 461.65RON
1 XRP = 6.97RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.81%
6 luni: 5.87%
12 luni: 5.92%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16856.28-1.62%
BET-BK3118.41-1.87%
BET-EF909.16-1.57%
BET-FI59621.65-1.65%
BET-NG1194.19-1.57%
BET-TR37173.56-1.62%
BET-TRN36132.47-1.62%
BET-XT1447.68-1.65%
BET-XT-TR3138.40-1.65%
BET-XT-TRN3056.98-1.65%
BETAeRO897.69-1.45%
BETPlus2494.82-1.62%
RTL37431.79-1.63%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel