Fără prea mare surpriză, noul abonament de transport din Germania, în valoare de 49 de euro pe lună, sumă care acoperă toate mijloacele de transport din rețeaua publică plus trenuri regionale, se bucură de un real interes din partea populației țării. Începând de luni, când au început pre-vânzările pentru acest "Deutschlandticket", a cărui lansare oficială a fost programată pentru 1 mai, au fost deja cumpărate 250.000 de bilete au fost vândute în doar primele trei zile, a anunțat șefa Deutsche Bahn, Evelyn Palla, într-un interviu pentru Bild am Sonntag.
"Cererea este enormă", a spus ea. "Luni, am avut de două ori mai multe vizite decât de obicei pe site-ul nostru", a adăugat directoarea generală a companiei feroviare publice germane. Și acesta este doar începutul, a mai spus ea. În ultimă instanță, Deutsche Bahn vizează 6 milioane de vânzări, la care se vor adăuga 11 milioane de deținători de abonamente, care ar trebui să treacă la noua ofertă. Adică 17 milioane de persoane, ceea ce reprezintă un german din cinci.
Acest viitor abonament lunar de 49 de euro - din care sunt excluse trenurile și autobuzele pe distanțe lungi - a fost lansat în Germania după succesul abonamentului lunar de 9 euro de anul trecut. La vremea respectivă, a fost oferit doar din iunie până în septembrie, cu scopul de a susține puterea de cumpărare a germanilor și de a dezvolta călătoriile cu trenul. Au fost vândute nu mai puțin de 52 de milioane de astfel de abonamente.
O rețea în declin
La fel ca și biletul de nouă euro, Deutschlandticket este menit să ofere un sprijin financiar cetățenilor pe fondul creșterii puternice a prețurilor la energie", a explicat guvernul federal, ca răspuns la poate cea mai frecventă întrebare pusă de germani despre acest sistem pe site-ul oficial al Executivului de la Berlin În același timp, acesta ar trebui să sporească considerabil atractivitatea transportului public, să stimuleze mai mult trecerea de la autoturisme la autobuze și trenuri și să contribuie astfel la atingerea obiectivelor climatice.
Cu toate acestea, apariția noului bilet vine într-un moment în care rețeaua feroviară germană se află într-o stare deplorabilă. Biletul de 9 euro de vara trecută a pus în evidență starea de degradare a acesteia, rezultat al anilor în care investițiile nu s-au ridicat la nivelul necesar. Prin urmare, trenurile sunt supraaglomerate, întârzierile au devenit ceva curent, se înregistrează nuemroase defecțiuni ale materialului rulant etc. "Situația este atât de dramatică încât nu există alternativă la refacerea generală a rețelei", a declarat în weekend secretarul de stat german pentru transporturi, Michael Theurer, pentru agenția de presă DPA.
Citește și Germanii au luat cu asalt sectorul bancar, ”îngropat” în plângeri și sesizări
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.