Ion Sterian a participat vineri, la Palatul Victoria, la ceremonia de semnare a Ordinului de începere a lucrărilor la gazoductul Tuzla-Podişor.
"Acest gazoduct va prelua şi o parte din gazele din zona Mării Caspice, în special din Azerbaidjan, va prelua gazele din terminalele LNG, şi profit acum de prezenţa domnului ambasador al Turciei care e prezent la această festivitate în România şi sper că ne va sprijini pe lângă Guvernul turc pentru accelerarea accesului traderilor din România la capacităţile de lichefiere ale celor şase terminale de LNG din Turcia(...). Va prelua LNG din terminalele din Grecia, din zona Alexandropolis, Revithoussa şi Volos, unde cât de curând Transgaz, şi anunţ în premieră, e în negociere finală, urmând ca la începutul săptămânii viitoare să finalizăm discuţiile cu compania MedGas care construieşte terminalul LNG din zona Volos. Întregirea infrastructurii pe teritoriul Bulgariei, pe coridorul vertical cu coridorul BRUA.... şi astfel România, cu gazele din Marea Neagră, cu gazele din zona Mării Caspice, cu LNG din terminalele din Turcia şi din Grecia, va deveni la nivelul anilor 2027 un hub foarte important în centru-estul Europei şi Balcani. Contăm pe gazele din aceste surse diversificate, de peste 15 miliarde mc, care vin în România şi vă spun de acum, aşa cum am declarat în ultimul timp, consumul României se va dubla şi nici gazele din Marea Neagră nu vor fi suficiente la consumul care va fi în România la orizontul anilor 2027-2028", a explicat Sterian.
Șeful Transgaz a adăugat că estimările includ şi consumul din Republica Moldova dar şi Ucraina, care şi în prezent, prin coridorul transbalcanic, îşi aduce gaze din zona Mării Caspice. Reprezentantul transportatorului de gaze a mai afirmat că: "Acest moment era aşteptat de mult: semnarea ordinului de începere a lucrărilor la gazoductul care pleacă de la ţărmul mării, se interconectează cu conductele de tranzit de pe coridorul transbalcanic şi până la Podişor. Acest gazoduct nu va fi o autostradă, ca şi BRUA, fără descărcări, cu o anumită direcţie. Practic, ce înseamnă aceste descărcări? Se vor racorda toate UAT-urile care sunt pe acest traseu în cele trei judeţe (Constanţa, Călăraşi, Giurgiu n.r), în beneficiul unei populaţii de peste 200.000 de locuitori şi sperăm şi al industriei care se va dezvolta având această importantă resursă de gaze ca şi utilitate în activităţile viitoare pe care le vor avea", a mai spus Ion Sterian.
Cu o valoare estimată în prezent la aproximativ 478 milioane euro, proiectul constă în construirea unui conduct de transport gaze naturale între Tuzla- Podişor, în lungime de 308,3 km, care va face legătura între resursele de gaze naturale disponibile la ţărmul Mării Negre şi coridorul BRUA. În acest mod va fi asigurat transportul gazelor naturale prin interconectările existente. Această conductă se va interconecta cu actuala conductă internaţională de transport gaze naturale T1. Conducta este telescopică, formată din două tronsoane: tronsonul I, Ţărmul Mării Negre-Amzacea, în lungime de 32,4 km, cu o capacitate tehnică de 12 miliarde mc/an şi tronsonul II, Amzacea-Podişor, în lungime de 275,9 km, cu o capacitate tehnică de 9 miliarde mc/an.
Proiectul "Conductă de transport gaze naturale Marea Neagră-Podişor" este cuprins în Planul de dezvoltare al Transgaz pe următorii 10 ani, este inclus pe lista de proiecte de interes comun ale UE şi a fost depus pentru finanţare prin Fondul de Modernizare, conform transportatorului naţional de gaze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.