Filiala britanică a băncii Santander a distribuit din greşeală în ziua de Crăciun 130 de milioane de lire sterline (peste 150 de milioane de euro), bani pe care intenţionează să-i recupereze, relatează AFP.
Pe 25 decembrie, din cauza unei "probleme tehnice", 75.000 de plăţi electronice efectuate de circa 2.000 de clienţi ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunţat banca joi într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie relatată iniţial de ziarul The Times.
Tranzacţiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii şi niciun client "nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment", a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează "cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera" sumele în cauză.
ROBOR ”și-a pierdut busola” înainte de sărbători
Beneficiarii viramentelor erau în special angajaţi sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander care şi-au primit în consecinţă salariile sau plăţile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituţii a declarat că este reticentă în a recupera banii dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a "identificat rapid şi corectat" o problemă de planificare la originea plăţilor eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare "o procedură de remediere a unei erori bancare".
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienţi şi a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.