Kroger și Albertsons, două dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Statele Unite au pus capăt suspansului din ultimele săptămâni. Discuțiile lungi și obositoare s-au încheiat, s-au făcut calcule, s-au făcut analize, au fost evaluate plusurile și minusurile unui posibil mariaj. Concluzia: o fuziune este oportună pentru a da naștere unui nou lider în domeniul supermarketurilor. Acestea fiind spuse, acționarii Albertsons vor primi 34,1 dolari pe acțiune, ceea ce implică o valoare totală a întreprinderii de 24,6 miliarde de dolari, inclusiv datoria de 4,7 miliarde de dolari a grupului.
Ca parte a tranzacției, Albertsons va distribui un dividend special în numerar de până la 4 miliarde de dolari, ceea ce ar reprezenta 6,85 dolari pe acțiune Albertsons. Dividendul va fi plătit pe 7 noiembrie acționarilor înregistrați la data de 24 octombrie. Prețul total de achiziție pentru Albertsons reprezintă, de asemenea, o primă de aproximativ 32,8% față de prețul acțiunilor care nu a fost încă afectat de zvonurile care au început să circule în 12 octombrie.
5000 de magazine, 52 de fabrici
Împreună, Albertsons și Kroger operează aproape 5.000 de magazine, 66 de centre de distribuție, 52 de fabrici, 3.972 de farmacii și 2.015 puncte de distribuție a carburanților. Kroger este angajată față de agențiile de rating și este ferm hotărâtă să obțină un rating de credit de nivel investițional. Când tranzacția va fi finalizată, Kroger va controla aproximativ 11,8% din piața de alimente și produse alimentare, potrivit companiei de analiză a datelor GlobalData, devenind astfel al doilea cel mai mare retailer de produse alimentare, după Walmart.
Kroger și-a suspendat deja programul de răscumpărare de acțiuni pentru a acorda prioritate reducerii efectului de levier după fuziune, în vederea atingerii obiectivului de îndatorare netă de 2,5 ori EBITDA în primele 18-24 de luni de la încheierea fuziunii. După încheierea tranzacției, Rodney McMullen va continua să fie președinte și director general, iar Gary Millerchip va continua să fie director financiar al companiei combinate.
O alternativă la concurență
"Această fuziune confirmă angajamentul nostru de a construi un sistem alimentar mai echitabil și mai sustenabil prin extinderea tradiției noastre în noi zone geografice ale Americii, oferint locuitorilor alimente proaspete și la prețuri accesibile. În plus, această fuziune ne face mai credibili în ochii consumatorilor americani, pentru că pune la dispoziția lor o alternativă mai convingătoare la concurenții mai mari", a declarat directorul general al Kroger, Rodney McMullen, într-un comunicat.
"Concurența sporită din partea Walmart și a lanțurilor valorice - toate acestea adoptând o poziție mai agresivă în ceea ce privește prețurile - și a noilor veniți, precum Amazon, necesită o investiție mai mare în prețuri și propuneri", a declarat Neil Saunders, analist de retail și director general al GlobalData, într-un comunicat. "Atât Kroger, cât și Albertsons sunt capabile să gestioneze singure acest lucru, dar afacerea mai mare, rezultată în urma fuziunii, va avea mai multă putere financiară".
Citește și Miliardarul Ray Dalio s-a săturat să fie șef. Și-a găsit un loc de subaltern
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.