Datele provin de la camere GoPro care sunt montate de militarii ucraineni pe aceste drone de unică folosință din carton.
Această metodă ieftină de recunoaștere a țintelor este posibilă datorită sistemului de livrare de precizie Corvo Precision Payload Delivery System de la SYPAQ, care poate parcurge peste 100 de kilometri, poate transporta trei kilograme de încărcătură utilă și poate ateriza cu o eroare de maximum doi metri de locul desemnat.
SYPAQ a creat sistemul Corvo Precision Payload Delivery System în 2018, ca răspuns la o provocare de inovare lansată de armata australiană pentru a construi o dronă cu costuri reduse și greu de observat pentru a livra bunuri de reaprovizionare operatorilor aflați la distanță.
Compania a decis să opteze pentru carton, un material foarte ieftin, care trece neobservat de sistemele radar inamice.
Drona are o anvergură a aripilor de doi metri, cu un minimum de avionică și un modul de motor, precum și un compartiment pentru încărcătură utilă cu un capac care se ridică pentru ca destinatarul să poată recupera obiectul care a fost trimis.
Pandemia COVID-19 a pus o pauză în testarea și dezvoltarea aeronavei de către SYPAQ și Forțele de Apărare australiene. Dar, doi ani mai târziu, a apărut conflictul ruso-ucrainean, iar guvernul australian căuta ceva pe care să îl poată oferi și dorea ceva care să fie gata de plecare și care să nu aibă termene de livrare lungi.
Compania, cu sediul în Melbourne, spune că există potențiali clienți și în Orientul Mijlociu care doresc să cumpere Corvo PPDS.
Compania spune însă că utilizarea intensă a dronei de către ucraineni pentru misiuni mai complexe a oferit un feedback semnificativ pe care compania îl folosește pentru a îmbunătăți sistemul de planificare a misiunilor, interfața cu utilizatorul și stația de control la sol pentru întreaga familie de drone Corvo.
"Ucrainenii o folosesc în anumite moduri. Cel mai eficient mod despre care am auzit este că ei taie literalmente găuri în partea de jos și pun GoPros pe cronometre de 10 secunde" pentru a filma un clip scurt atunci când sistemele fără pilot ajung la punctul de întoarcere care este preprogramat în GPS-ul lor. Acest lucru contribuie la îngreunarea și mai mare a detectării dronelor, deoarece nu există nicio legătură de date care să transmită imagini video sau să primească instrucțiuni de navigare.
Tacticile de filmare necesită însă o planificare mai precisă a misiunilor, oficialii ucraineni trimițând solicitări de caracteristici direct producătorului.
În timp ce elemente ale software-ului de control s-ar putea schimba, construcția din carton a dronei și-a câștigat un loc stabil pe piață.
"Cartonul este un factor de cost, așa că exact asta face, dar face și o treabă foarte, foarte bună în ceea ce privește activarea platformei. Așa că, atunci când vorbim despre îmbunătățiri, va fi foarte greu să găsim ceva la un [punct de cost mai mic] care să funcționeze în continuare", a spus Michael Partridge, directorul general al SYPAQ, adăugând că aceste drone pot zbura chiar și pe ploaie ușoară și în medii maritime umede fără să se prăbușească.
În urmă cu trei săptămâni, compania a lansat o versiune de transport greu, care are o anvergură mai mare a aripilor și transportă șase kilograme. Iar în urmă cu două săptămâni, compania a dezvăluit variante de quadcoptere care seamănă cu dronele DJI fabricate în China, pe care SUA și Australia le-au interzis în armatele lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.