Tesla și cel mai mare rival chinez al său, BYD, s-au numărat printre cei 16 producători care și-au luat acest angajament într-o scrisoare semnată joi, în cadrul unei conferințe a industriei auto din Shanghai. Acordul urmează unei bătălii între producătorii de vehicule electrice după ce Tesla a redus prețurile la automobilele sale Model 3 și Model Y în octombrie anul trecut.
Tesla și BYD, companie susținută de Warren Buffett, au fost principalii beneficiari, stimulând vânzările în detrimentul unui grup de rivali mai mici și al unor mărci străine. Ambele companii au raportat vânzări record în al doilea trimestru.
Scrisoarea comună, care a venit la cererea Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației, pare să semnaleze un armistițiu între principalii producători de vehicule electrice de pe cea mai mare piață auto din lume.
Miao Changxing, un inspector superior din cadrul ministerului, a declarat că industria auto din China trebuie să evite reducerea "nesăbuită" a prețurilor.
Scrisoarea - care folosește un limbaj popular în cadrul partidului comunist aflat la putere și apreciat și de președintelui chinez Xi Jinping - evidențiază, de asemenea, modul în care Tesla navighează într-un peisaj comercial tot mai tensionat între SUA și China și creșterea competitivității pe cea mai mare piață de vehicule electrice din lume. Tesla a fost singurul producător auto străin care a semnat.
Musk a devenit unul dintre cei mai bogați oameni din lume prin creșterea afacerilor în Occident și prin faptul că a profitat de boom-ul înregistrat de valoarea bursieră a Tesla în ultimii ani ai pieței de creștere din SUA.
În ciuda acestui fapt, el a postat anterior pe Twitter că este "un socialist", scriind în 2018: "Apropo, sunt de fapt un socialist. Doar că nu de genul care transferă resursele de la cei mai productivi la cei mai puțin productivi, pretinzând că face bine, în timp ce, de fapt, provoacă daune. Adevăratul socialism urmărește cel mai mare bine pentru toți".
Tesla a refuzat să comenteze angajamentul. Piața chineză este extrem de valoroasă pentru companie, reprezentând puțin sub o treime din vânzările anuale.
Musk, care deține, de asemenea, Twitter și SpaceX, a călătorit în China luna trecută și s-a întâlnit cu miniștrii de externe, ai comerțului și industriei, precum și cu Robin Zeng, fondatorul și președintele CATL, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume.
Călătoria sa a readus în centrul atenției restricțiile privind libertatea de exprimare care s-au intensificat sub conducerea lui Xi. Twitter este interzis în China, iar Musk s-a abținut să folosească platforma în timpul vizitei sale, atrăgând critici din partea grupurilor pentru drepturile omului din cauza acuzațiilor de conformare cu cenzura chineză.
Angajamentul Tesla față de "valorile socialiste fundamentale" și absența lui Musk de pe Twitter în timpul vizitei în China par să intre în conflict - cel puțin în spirit - cu descrierea lui Musk din 2022, care se consideră un "absolutist al libertății de exprimare".
Yaqiu Wang, cercetător senior în China la Human Rights Watch, a declarat că angajamentul de joi a subminat poziția Tesla. "Nerespectarea "valorilor socialiste de bază" a fost frecvent folosită de autorități pentru a pedepsi discursurile critice la adresa Chinei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.