Piața de înghețată din Franța se traduce printr-o cifră de afaceri de aproximativ 1,3 miliarde de euro în 2022, rezultatul unui preț mediu pe litru de 1,9 euro. Totuși, în Italia înghețata creează cel mai mare impact financiar, generând o cifră de afaceri puțin mai mare decât cea a Franței, datorită unui preț mediu de 2,3 euro pe litru, în timp ce în Germania este doar 1,5 euro.
Preferințe locale
Dincolo de cifrele de producție și vânzări, Franța se remarcă semnificativ în zona exporturilor. În 2022, a exportat 53 de milioane de kilograme de înghețată către țări terțe, adică 21% din totalul exporturilor europene evaluate la 250 de milioane de kilograme (pentru o valoare de 930 de milioane de euro). Țările de Jos (42 de milioane de kilograme exportate), Italia (31 de milioane), Germania (28 de milioane) și Belgia (23 de milioane) sunt și ele în fruntea exporturilor, dar Franța păstrează prima poziție.
Înghețatele tot mai populare în Franța
În ceea ce privește dinamica importurilor, aceasta ia o cu totul altă întorsătură. Importurile europene de înghețată din țări terțe au scăzut cu 14% în volum anul trecut, cu 61 de milioane de kilograme importate, în timp ce exporturile au scăzut ușor cu 2%. O evoluție care schițează o nouă tendință în preferințele și obiceiurile consumatorilor europeni și francezi. Iar studiile arată că aproape peste tot pe Bătrânul Continent, oamenii vor să revină la produsele locale, tradiționale.
Citește și Jucăriile, sub lupa Comisiei Europene, furioasă de neregulile descoperite
Citește și Häagen-Dazs: Ce înseamnă numele acestei mărci de înghețată?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.