Franciza oferă antreprenorului avantaje de necontestat în schimbul unui preț destul de mare în unele cazuri. Brandul și know-how-ul rezolvă în mare parte necunoscutele unei noi afaceri, antreprenorul având de gestionat problema amplasării și a găsirii clienților.
Zona cea mai intensă în care se apelează la astfel de soluții este cea de Horeca, în special cea de fast-food-uri, cafenele sau patiserii. Există însă și alte nișe de succes ca home delivery sau chiar supermarketuri.
Drumul a fost deschis la scară largă în România de Mc Donalds și de Fornetti, acum existând aproape 1.000 de companii care funcționează în sistem de franciză pe o piață de 2 miliarde de euro.
Francize la modă
Francize la modă sunt acum 5 to Go sau Coffe to Go, pe segmentul ieftin iar la capitolul cafenele sunt Tucano, Coffee Story , lista putând continua.
Chiar și brandul Mega Image poate fi francizat dacă deții un spațiu pretabil petru un magazin de cartier.
Citește și:Lavazza a cumpărat aparatele de cafea Mars Drinks
O franciză costă de la 3-4.000 de euro pentru new entry la 15-20.000 prețul mediu pentru o afacere care și-a demonstrat potențialul precum 5 to Go.
15.000 de dolari este prețul unei francize Tucano Coffee, originară din Republica Moldova. Pentru francize pretențioase sau străine, prețul unei francize urcă la 50.000 de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.