Producţia de aeronave s-a întrerupt după ce epidemia a oprit majoritatea curselor aeriene, iar mulţi furnizori au urgent nevoie de numerar, apreciază analiştii.
Luna trecută, autorităţile de la Paris au prezentat un plan de ajutor de opt miliarde de euro pentru producătorii auto, afectaţi de criza economică provocată de pandemie, după cel de 18 miliarde de euro (19,6 miliarde de dolari) adoptat recent pentru industria turismului.
Austrian Airlines. Pachet de salvare în valoare de 600 de milioane de euro
Programul pentru industria aerospaţială include înfiinţarea unui fond de investiţii, care iniţial va avea la dispoziţie 500 de milioane de euro, suma urmând să crească la un miliard de euro, pentru a sprijini dezvoltarea furnizorilor de mărime medie, în timp ce un ajutor de 300 de milioane de euro va fi acordat pentru a-i ajuta pe subcontractorii din sectorul aerospaţial să-şi modernizeze fabricile.
De asemenea, în următorii trei ani, Franţa va investi 1,1 miliarde de euro pentru a sprijini cercetarea în domeniul tehnologiei prietenoase cu mediu din domeniul aviaţiei, iar 300 milioane de euro sunt disponibili încă din 2020.
În total, acest plan va reprezenta peste 15 miliarde de euro - ajutor acordat industriei aerospaţiale, investiţii, credite şi garanţii - a anunţat Guvernul francez. Totalul include şi ajutorul de şapte miliarde de euro anunţat deja pentru Air France şi o accelerare a actualelor comenzi pentru tancuri şi alte echipamente militare produse de Airbus. Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a declarat că Air France ar trebui să fie "un client bun" pentru Airbus.
Pachetul este menit să sprijine grupul aeronautic european Airbus şi sutele de furnizori francezi din domeniul aerospaţial, afectaţi de pandemie. În industria aerospaţială franceză lucrează aproximativ 300.000 de persoane, iar veniturile anuale generate se ridică la 58 miliarde de euro.
Săptămâna trecută, Airbus a anunţat că a livrat doar 24 de avioane noi în mai şi nu a obţinut nicio comandă nouă.
"Trebuie să salvăm industria noastră aerospaţială", a declarat Bruno Le Maire la prezentarea planului de sprijin, adăugând că Europa nu-şi va sacrifica locul pe piaţa mondială - simbolizat de Airbus - în defavoarea concurenţilor din SUA (Boeing) şi China (COMAC).
Executivul de la Paris discută cu băncile modul în care furnizorii pot gestiona excedentul de componente rămas după ce Airbus şi alţi producători au decis să-şi reducă producţia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.