Nissan a organizat o conferinţă de presă la sediul său de la Yokohama, la periferia capitalei Tokyo, ocazie cu care a informat că preşedintele Consiliului de Administraţie, Carlos Ghosn, "timp de mai mulţi ani", a declarat la fisc venituri inferioare valorii reale. Conform rezultatelor unei anchete interne, "au fost descoperite alte nereguli, precum utilizarea bunurilor companiei în scopuri personale", a informat grupul auto japonez, care a adăugat că va propune Consiliului de Administraţie demiterea lui Carlos Ghosn "în cel mai scurt timp posibil". Nissan a precizat că a furnizat informaţii procurorilor şi cooperează cu aceştia în cursul anchetei lor.
"Este prea devreme să comentez despre autenticitatea acuzaţiilor, încă nu am foarte multe informaţii. Totuşi, în calitate de acţionar (al Renault), Guvernul francez va rămâne extrem de vigilent în privinţa stabilităţii alianţei, a grupului (Renault) şi a angajaţilor săi, care se bucură de susţinerea deplină a statului", a declarat Emmanuel Macron la o conferinţă comună la Bruxelles cu premierul belgian Charles Michel.
Statul francez are o participaţie de 15% în Renault, care, la rândul său, deţine o participaţie de 43,4% în Nissan.
Luni, postul public de televiziune din Japonia (NHK) anunţa că şeful alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, a fost arestat la Tokyo, fiind bănuit de încălcarea legislaţiei financiare". Informaţia a fost confirmată şi de cotidianul nipon Yomiuri.
În vârstă de 64 de ani, Carlos Ghosn este cel care a dus alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi în fruntea industriei auto mondiale, o reuşită care i-a adus o remuneraţie uneori contestată. Potrivit firmei de consultanţă Proxinvest, pentru diferitele sale poziţii în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn a fost recompensat în 2017 cu 13 milioane de euro, dintre care 7,4 milioane euro le-a primit în calitate de CEO al Renault.
Aflat la conducerea grupului francez Renault din 2005, Carlos Ghosn a reuşit să câştige încrederea acţionarilor prin rezultatele pe care le-a obţinut atât la Renault cât şi la partenerul japonez Nissan. "Un lider este înainte de toate cineva care generează performanţă", spunea Carlos Ghosn.
Sub conducerea lui Carlos Ghosn, alianţa Renault-Nissan s-a consolidat financiar şi a fost primul grup care a investit sume consistente în automobilele electrice, astfel că în prezent este lider mondial pe acest segment. După ce iniţial alianţa Renault-Nissan a fost ridiculizată pentru investiţiile în automobilele electrice, recent concurenţa a început să urmeze acest exemplu astfel că piaţa a luat avânt.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.