Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. De asemenea, Guvernul francez deţine 15% din Renault.
Oficialul de la Palatul Elysee a descris drept "precise" acuzaţiile de încălcare a legislaţiei financiare care i se aduc lui Carlos Ghosn. Acesta a adăugat: "Am fost foarte clari: acum cu siguranţă nu este momentul pentru niciun fel de schimbări în structura capitalului unei părţi a alianţei sau a alteia, de exemplu pentru ca Nissan să-şi majoreze participaţia deţinută la Renault. Şi ei ne-au spus că asta nu este intenţia lor". Totuşi, există posibilitatea unor discuţii privind viitorul alianţei Renault-Nissan în viitor, a dat asigurări oficialul francez.
Declaraţia vine după ce joi Consiliul de Administraţie al producătorului auto nipon Nissan a votat în favoarea demiterii lui Carlos Ghosn din poziţia sa de preşedinte al consiliului, în condiţiile în care în prezent Ghosn este arestat la Tokyo fiind bănuit de încălcarea legislaţiei financiare.
Înlăturarea lui Ghosn reprezintă o prăbuşire spectaculoasă pentru omul care a salvat Nissan de la faliment. În plus, înlăturarea lui Ghosn pune sub semnul întrebării viitorul alianţei Renault-Nissan, un proiect conceput şi pilotat de Ghosn, care intenţiona să consolideze alianţa prin legături mai strânse între cele două companii auto.
Cotidianul financiar japonez Nikkei a precizat că boardul Nissan a votat joi şi în favoarea înlăturării lui Greg Kelly din postul de director reprezentativ.
Procurorii din Tokyo i-au acuzat pe Carlos Ghosn şi Greg Kelly de nereguli financiare şi în prezent aceştia se află în arest.
Oficial, franco-libiano-brazilianul Ghosn este acuzat că, împreună cu alţi complici, "şi-a minimizat retribuţia în cinci reprize, perioada iunie 2011 - iunie 2015", declarând la fisc venituri totale de 4,9 miliarde de yeni (aproximativ 37 milioane euro) în locul unor venituri de aproape 10 miliarde de yeni. De asemenea, Ghosn este acuzat şi că a folosit bunurile companiei Nissan în scopuri personale, potrivit rezultatelor unei anchete interne efectuate de Nissan în ultimele luni.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.