'Solicit drepturile mele de pensie şi toate celelalte drepturi pe care le-am obţinut. Demisia mea de la Renault a fost o farsă', a afirmat Ghosn, într-un interviu acordat publicaţiei franceze. În aprilie, Renault a blocat pensia fostului director general Carlos Ghosn, după ce ancheta internă a producătorului auto francez a identificat 'practici suspecte şi ascunse şi încălcarea principiilor etice ale grupului'.
Porsche a dat lovitura cu SUV-urile Macan şi Cayenne
În urma demisiei, Ghosn 'nu este îndreptăţit la niciun fel de pensie' din planul său anual de beneficii, în valoare de 765.000 euro, a anunţat Renault.
De asemenea, compania a recomandat acţionarilor să blocheze plata variabilă de 224.000 euro a lui Ghosn pentru 2018. Ghosn a fost concediat de Nissan curând după arestarea sa, în noiembrie 2018, şi a demisionat din funcţia de preşedinte director general al Renault în ianuarie 2019.
În urma demisiei, Ghosn a pierdut automat acţiuni în valoare de milioane de euro care îi fuseseră acordate în perioada 2015 - 2018, ca parte a pachetului său salarial. Conform unui document financiar al companiei, în 2017, remuneraţia totală a lui Ghosn a fost de aproape 7,4 milioane de euro, din care doar 1,64 milioane de euro în numerar. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.