Forțele Aeriene americane, la un pas de a obține combustibil din aer

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Fortețe Aeriene americane nu vor mai avea nevoie de infrastructura greoaie care alimenteaza avioanele
Fortețe Aeriene americane nu vor mai avea nevoie de infrastructura greoaie care alimenteaza avioanele

Forțele Aeriene americane au confirmat că programul său de dezvoltare a combustibilului pentru avioane obținut din aer este mai aproape de finalizare. Într-un comunicat de presă oficia se afirmă că este cu un pas mai aproape de a avea acces la combustibil oricând și oriunde pe planetă, fără a se baza pe cisternele de combustibil.  

S-a discutat deseori despre faptul că armata americană este un consumator masiv de combustibili fosili și că acum se concentrează pe energia nucleară pentru a-și satisface cerințele energetice într-un mod mai ecologic și, prin urmare, mai "curat".

Forțele Aeriene ale SUA au lucrat, de asemenea, la metode alternative de producere a combustibilului pentru aeronavele sale și au făcut echipă cu o companie numită Twelve. Desprinsă din Universitatea Stanford, compania folosește transformarea carbonului pentru a produce combustibili din dioxidul de carbon provenit din aer. 

Conceptul este vechi de aproape un secol și poate fi găsit în manualele de chimie sub denumirea de sinteza Fischer-Tropsch, în care monoxidul de carbon și hidrogenul la temperaturi ridicate produc hidrocarburi lichide care pot fi folosite ca și combustibil în prezența unui catalizator. Cunoscut sub numele de combustibil sintetic, acest proces a fost utilizat pe scară largă de Germania în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și este folosit chiar și astăzi de armata americană pentru a amesteca combustibilul provenit din petrol. 

Potrivit comunicatului de presă, armata americană permite un amestec de maximum 50% de combustibil sintetic în operațiunile sale, iar combustibilul sintetic produs de Twelve a fost, de asemenea, testat prin amestecare până la limite similare. Deși se așteaptă ca testele să continue până la sfârșitul acestui an, după care va fi întocmit un raport detaliat al constatărilor, Forțele Aeriene americane doresc să treacă la faza următoare, care presupune extinderea tehnologiei. 

Sunetul ÎNSPĂIMÂNTĂTOR al avioanele Su-57 Felon VIDEO

Potrivit site-ului său, Twelve folosește o "un nou fel de catalizatori" pentru a realiza conversia în vederea obținerii combustibilului său sintetic, E-jet. Spre deosebire de alte procese care se bazează pe combustibili fosili pentru a alimenta această schimbare, Twelve folosește energii regenerabile pentru a se asigura că procesul său este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Compania susține, de asemenea, că carburantul său gata de a fi utilizat are un nivel mai scăzut de contaminanți decât carburantul din petrol, având o ardere mai curată.

În timp ce U.S. Air Force folosește în prezent combustibil comercial și se bazează pe vehiculele terestre, acvatice și aeriene pentru a transporta combustibilul către aeronavele sale, folosind tehnologia Twelve, aceasta ar putea produce combustibil în locuri îndepărtate fără a avea nevoie de experți în combustibil la fața locului, se arată în comunicatul de presă. Se așteaptă ca această întreprindere să optimizeze nu numai utilizarea combustibilului pentru aviație, ci și să reducă povara logisticii care însoțește transportul acestuia. Tehnologia ar putea fi implementată și în zonele aride, unde apa este, de asemenea, rară, aerul servind și el drept sursă de apă, se mai arată în comunicat. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.7959
Diferența 0.0110
Zi precendentă 4.7849
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7959 RON
GBP flag1 GBP = 5.9541 RON
CHF flag1 CHF = 5.2638 RON
AUD flag1 AUD = 2.9822 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3111 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4233 RON
SEK flag1 SEK = 0.4339 RON
XAU flag1 XAU = 430.9044 RON
Monede Crypto
1 BTC = 502334.75RON
1 ETH = 16106.21RON
1 LTC = 626.63RON
1 XRP = 14.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17048.220.21%
BET-BK3196.350.10%
BET-EF925.760.18%
BET-FI62843.43-0.18%
BET-NG1231.330.23%
BET-TR37594.170.21%
BET-TRN36541.460.21%
BET-XT1469.830.15%
BET-XT-TR3186.230.15%
BET-XT-TRN3103.600.15%
BETAeRO886.430.14%
BETPlus2518.810.22%
RTL38000.430.22%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel