Publicitate
S-a discutat deseori despre faptul că armata americană este un consumator masiv de combustibili fosili și că acum se concentrează pe energia nucleară pentru a-și satisface cerințele energetice într-un mod mai ecologic și, prin urmare, mai "curat".
Forțele Aeriene ale SUA au lucrat, de asemenea, la metode alternative de producere a combustibilului pentru aeronavele sale și au făcut echipă cu o companie numită Twelve. Desprinsă din Universitatea Stanford, compania folosește transformarea carbonului pentru a produce combustibili din dioxidul de carbon provenit din aer.
Conceptul este vechi de aproape un secol și poate fi găsit în manualele de chimie sub denumirea de sinteza Fischer-Tropsch, în care monoxidul de carbon și hidrogenul la temperaturi ridicate produc hidrocarburi lichide care pot fi folosite ca și combustibil în prezența unui catalizator. Cunoscut sub numele de combustibil sintetic, acest proces a fost utilizat pe scară largă de Germania în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și este folosit chiar și astăzi de armata americană pentru a amesteca combustibilul provenit din petrol.
Potrivit comunicatului de presă, armata americană permite un amestec de maximum 50% de combustibil sintetic în operațiunile sale, iar combustibilul sintetic produs de Twelve a fost, de asemenea, testat prin amestecare până la limite similare. Deși se așteaptă ca testele să continue până la sfârșitul acestui an, după care va fi întocmit un raport detaliat al constatărilor, Forțele Aeriene americane doresc să treacă la faza următoare, care presupune extinderea tehnologiei.
Sunetul ÎNSPĂIMÂNTĂTOR al avioanele Su-57 Felon VIDEO
Potrivit site-ului său, Twelve folosește o "un nou fel de catalizatori" pentru a realiza conversia în vederea obținerii combustibilului său sintetic, E-jet. Spre deosebire de alte procese care se bazează pe combustibili fosili pentru a alimenta această schimbare, Twelve folosește energii regenerabile pentru a se asigura că procesul său este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Compania susține, de asemenea, că carburantul său gata de a fi utilizat are un nivel mai scăzut de contaminanți decât carburantul din petrol, având o ardere mai curată.
În timp ce U.S. Air Force folosește în prezent combustibil comercial și se bazează pe vehiculele terestre, acvatice și aeriene pentru a transporta combustibilul către aeronavele sale, folosind tehnologia Twelve, aceasta ar putea produce combustibil în locuri îndepărtate fără a avea nevoie de experți în combustibil la fața locului, se arată în comunicatul de presă. Se așteaptă ca această întreprindere să optimizeze nu numai utilizarea combustibilului pentru aviație, ci și să reducă povara logisticii care însoțește transportul acestuia. Tehnologia ar putea fi implementată și în zonele aride, unde apa este, de asemenea, rară, aerul servind și el drept sursă de apă, se mai arată în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.