”Viarom este o companie din cu capital integral privat, românesc, care activează în domeniul de infrastură rutieră încă din 2001 și care are reprezentanțe atât la București, cât și la Brașov și la Cluj. De asemenea, suntem și noi membri ARCA. Se vorbește de foarte, mult timp despre penuria de forță de muncă necalificată din domeniul construcțiilor. Se vorbește despre exodul acestei forțe de muncă spre țările din Vestul Europei, dar parcă mai puțin se vorbește despre necesarul de forță de muncă superior calificată”, a explicat Loredana Mircea.
”Și riscul major pe care noi îl întrevedem este ca peste patru ani, când aceste programe de investiții vor deveni certe, să nu avem surpriza să nu avem cu cine să derulăm proiectele pe care le finanțăm. Pentru că, atât la nivel de beneficiar, cât și la nivel de constructori, este necesară alocarea unor resurse umane specializate pentru a implementa aceste proiecte despre care acum vorbim a fi finanțate”, a adăugat ea.
Citește și Construcții. Tudor Simion (Viarom). Se aplică standarde de dinainte de anii 1990
”Și aici mă refer, bineînțeles, la manageri de proiecte, la proiectanți, la diriginți de șantier, de asemenea, la ingineri de ofertare, topometriști și așa mai departe, care, în momentul de față, sunt tot mai puțin pe piața forței de muncă. Iar ceea ce se livrează din mediile universitare de profil, este foarte, foarte puțin și, ca să spun așa, este total neadecvat necesităților reale de business, atât din punct de vedere cantitativ, dar mai ales din punct de vedere calitativ”, a detaliat Loredana Mircea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.