Constructorul auto american Ford a anunţat miercuri că va începe să producă vehicule electrice la uzina sa din Spania, în a doua jumătate a acestui deceniu, adăugând însă că asta va presupune restructurări "semnificative" atât în cazul acestei uzine, cât şi la o altă uzină Ford din Germania, transmite Reuters.
Într-un comunicat de presă Ford a precizat că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice.
Celălalt concurent pentru acest proiect era uzina Ford de la Saarlouis, Germania, şi care va continua să producă modelul Focus.
Angajaţilor de la uzinele din Valencia şi Saarlouis li s-a comunicat că va fi nevoie de un program de restructurare pe termen scurt şi că amploarea acestuia va fi una "semnificativă", a declarat un purtător de cuvânt de la Ford pentru Reuters, fără a oferi alte detalii.
Ford a avertizat în avans că trecerea la producţia de automobile electrice va conduce cel mai probabil la diminuarea efectivelor deoarece automobilele electrice au nevoie de mai puţine ore de muncă pentru asamblare.
Uzina Ford de la Valencia are aproximativ 6.000 de lucrători în timp ce la uzina de la Saarlouis lucrează aproximativ 4.600 de angajaţi.
Sindicatul spaniol UGT a salutat anunţul referitor la producţia de automobile electrice la uzina de la Valencia, deoarece asta garantează continuarea operaţiunilor de producţie pentru mai mult de un deceniu. UGT se aşteaptă ca producţia de automobile electrice la Valencia să înceapă în 2024 dar a subliniat că va discuta cu Ford planurile referitoare la reducerea efectivelor.
Anterior, în luna martie a acestui an, Ford a anunţat planuri pentru şapte noi modele electrice în Europa, o uzină de asamblare de baterii în Germania şi un joint venture pentru producţia de celule de baterii în Turcia. Tot atunci, Ford a anunţat că în 2023 va începe să producă un nou automobil electric la uzina de la Koln, Germania, în timp ce o versiune electrică a modelului Puma ar urma să fie produsă la uzina din România, începând din 2024.
Separat, Comisia Europeană a aprobat, miercuri, în temeiul reglementărilor UE în domeniul fuziunilor, preluarea societăţii Ford România SA din România de către Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. (Ford Otosan) din Turcia. Aceasta din urmă este o companie cotată la bursă, în care Ford şi Koc Holding au acţiuni egale.
Citeşte şi: Germania nu e de acord cu interzicerea din 2035 a automobilelor cu motoare pe combustie
Guvernul german nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene care vizează interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, a declarat marţi ministrul german al Finanţelor, Christian Lindner, transmite Reuters.
În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.
Parlamentarii europeni au sprijinit luna aceasta propunerea Comisiei Europene, înaintea negocierilor cu ţările membre UE cu privire la forma finală a legii.
Luând cuvântul la un eveniment organizat marţi de Asociaţia Federală a Industriei Germane (BDI), Christian Lindner a spus că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală şi de aceea guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu această legislaţie europeană.
Christian Lindner, membru al Partidului Liberal Democrat (FDP), care împreună cu social-democraţii şi verzii formează coaliţia guvernamentală de la Berlin, a mai spus că Germania va fi cea mai importantă piaţă pentru vehiculele electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.